poniedziałek, 5 marca 2012

Slonecznik słonecznikowi nierówny

Na stacji benzynowej (drugiej w kolejności od przejścia Grzechotki-Mamonowo II) znalazłem w sklepie słonecznik w karmelu. Waga 200 g, opakowanie zielone i ładniejsze niż tego specjału z bud ale w środku znalazłem oprócz słonecznika także resztki łupin i kawałki suszonej, kukurydzy. A już myślałem, że trafiłem na wersję eksportową :) Wręcz przeciwnie.
Na przejściu w Polsce nadal próbują zaprowadzać zmiany. Pogranicznik odbiera od Ciebie dokumenty i przekazuje celnikom (to zdaje się, jest to zapowiadane "jedno okienko"). Po odprawie celnej urzędniczka kazała mi zostawić samochód w takim stanie w jakim go zostawiła, czyli otwarty. Po co? Nie wiem i nie wyjaśniła mi tego. Nie miała zastrzeżeń do dwóch worków brykietu i nie chciała zajrzeć pod kanapę. Pod maskę też nie.
A Rosjanie na bramie nadal nie biorą :)

6 komentarzy:

  1. Witam:) bardzo fajnie opisujesz i ze szczegółami:) z chęcią bym się wybrał ale czekam aż zrobią te zielone korytarze i jak mnie doszły słuchy z częstotliwością raz w tygodniu, więcej bym nie potrzebował, chociaż kto wie... ;) narazie ciągne od ziomka ON po 4,3 - 4,5 jak samemu by się latało wiadomo że taniej. Podobno obecnie ciężko z wizami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodzą słuchy, że nie latem ale dopiero jesienią wejdzie ruch bezwizowy, więc jeszcze poczekasz. Podobno w konsulacie w Gdańsku nie ma problemu z dostaniem wizy ale to jeszcze muszę sprawdzić i popytać ludzi.
    Dziękuję za uznanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednak myślę że troszkę wcześniej ponieważ oni robią to tylko po to aby rosyjscy fani futbolu mogli przyjechać do nas obejrzeć mecze, a później znając życie będzie tak jak obecnie... kumpel postraszył mnie że wiza może kosztować nawet 1400:/ i chyba nie doczytałem aby ją uzyskać to trzeba mieć jakieś zaproszenie czy to od biura turystycznego?

    OdpowiedzUsuń
  4. w styczniu w biurze el-tur to w elblągu kolo dworca PKP wiza kosztowala 970 zł czekalo sie miesiac, nie wiem jak teraz wtedy moiwla babka ze sa jakies zmiany na stanowisku konsula, generalnie robil to znajomy i dostal po miesiacu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ok wiem gdzie to jest, dzięki za info:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słonecznik był przepyszny i w razie czego proszę, żebyś pamiętał o małej dostawie dla mnie;) Może być nawet więcej niż ostatnio:)

    OdpowiedzUsuń