poniedziałek, 5 listopada 2012

Ropa jaka jest każdy może zobaczyć

Anonimowy czytelnik bloga wziął się do tematu ropy na poważnie i poddał próbie mrozu, czyli wstawił słoiki do zamrażarki. Prezentuję kolejno cztery fotografie. Pierwsza to qwiz, przedstawia próbki DT z Lukoil, pierwszej i trzeciej stacji na "berlince" pytanie brzmi: która jest która?


Odpowiedź:
Pierwsza na "berlince"
 Lukoil

Trzecia, dawniej zwana "Okeanią"

Raz jeszcze z pierwszej stacji, tym razem test Kowala. Jak widać bez konserwantów i wystarczy wetknąć knot aby uzyskać oryginalny znicz :)

160 komentarzy:

  1. z luka ma kolor jak polska ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychodzi że pierwsza na berlince letnia?
    Ciekawe jak to się ma do jakości paliwa czemu pierwsza jest przezroczysta?

    OdpowiedzUsuń
  3. Łukoil kolor żółty czyli więcej bio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego z luk oila to ropa jest przezroczsta a nie bardziej zolta i pachnie jak ropa,

      Usuń
  4. Nie wiem jak u Ruskich,ale u nas w Polsce wygląda to tak:

    -od kwietnia do października olej napędowy letni

    -październik-ropa przejściowa-do minus kilkunastu stopni,może być -12,może byc nawet -17

    -listopad do marca-olej napędowy zimowy ,z reguły do - dwudziestu kilku,jeśli trafi sie arktyczny to do minus 30 czasem z hakiem

    -marzec-olej napędowy przejściowy

    -i znowu letni od kwietnia

    Kolor zasadniczo nie ma żadnego znaczenia-paliwo jest białe, ponieważ wytrącają się wtedy pewne frakcje w tym przypadku parafina i stąd biały kolor,przy czym takie coś ma prawo się stać w temperaturach rzędu -12 lub -15 stopni.I nie jest to żaden negatywny objaw(ludzie myślą,że to dlatego,że "ropa zamarza").
    Tak naprawdę ważna jest tylko tzw. "temperatura blokady zimnego filtru" i jest ona podana na świadectwie z badań laboratoryjnych.Oczywiście ważne jest aby na zime miec dobry filtr,bo nieraz ludzie raz na pięć lat wymieniają a potem lecą z ryjem do właściciela stacji,że paliwo doi dupy a wszyscy inni jeżdżą na nim normalnie.
    Jeśli jest zażółcone znaczy ,że jest dolewany biokomponent,ale jego udział w ogólnym rozrachunku jest tak niski,że w zasadzie nie ma to żadnego znaczenia,chociaż widziałemn w autach naklejki typu NO BIO.Sam jeździłem i na jednej i na drugiej i nie ma żadnej różnicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temperatura w której krystalizuje się parafina to właśnie jest temperatura blokady filtra, albo jedna do drugiej jest zbliżona. Przecież to właśnie parafina blokuje filtr.

      Usuń
    2. http://maciejmikula.pl/2011/11/zimowa-jakosc-oleju-napedowego/

      Usuń
    3. http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/comment-page-1

      Usuń
    4. "Kończąc ten przydługi wpis chciałbym zaznaczyć z całą mocą, że opisana powyżej sytuacja jest czysto hipotetyczna i jestem głęboko przekonany, że renomowane Rafinerie dokładają wszelkich starań, aby produkowany przez nie Olej Napędowy o specyfikacji zimowej był komponowany według najlepszych wzorców, które spełniają zarówno ich Normy Zakładowe jaki i Normę EN590"

      No właśnie,a tak sie składa,że ja akurat w tej kwestii "siedzę w temacie",i widziałem juz próbki przy -12 białe jak mleko w przezierniku po nocy w temperaturze -32 i więcej stopni ,lałem do baku i nie miałem ABSOLUTNIE ŻADNYCH problemów(koncern Slovnaft).Powtarzam raz jeszcze,przy normalnym paliwie biały kolor NIE JEST NEGATYWNYM A NORMALNYM objawem i nie należy wyciagac z tego żadnych daleko idących wniosków.

      "Temperatura blokowania zimnego filtra
      Temperatura ta charakteryzuje krytyczną temperaturę filtrowalności, określoną
      przez czas przepływu paliwa w określonych warunkach (PN-EN 116-2001). W eksploatacji
      temperatura blokowania filtra określa graniczną temperaturę, przy której nie występują
      problemy ze smarowaniem silnika."

      "Temperatura w której krystalizuje się parafina to właśnie jest temperatura blokady filtra, albo jedna do drugiej jest zbliżona. Przecież to właśnie parafina blokuje filtr."

      ABSOLUTNIE NIE!!
      I nawet nie są do siebie zbliżone,bo różnica może wynieść nawet 20 stopni

      Usuń
    5. Przynajmniej jeśli idzie o zimowe paliwo,nie pamietam jak jest latem,musiałbym trochę pogrzebać,żeby sprawdzić,ale latem problem nie istnieje,więc to i tak nie ma żadnego znaczenia

      Usuń
    6. "Temperatura mętnienia (CP) określa nam temperaturę, przy której paliwo zaczyna mętnieć.
      Po jej przekroczeniu rozpoczyna się proces wydzielania pierwszych drobnych kryształków parafin, które zaczynają się ze sobą łączyć powodując charakterystyczny mleczny kolor paliwa i rozpoczyna się proces zapychania filtra paliwowego prowadzącego do unieruchomienia silnika Diesla.

      No dobrze, ale ktoś odpowie, że przecież sprzedawca zapewnił go, że to zimowe paliwo i „wytrzyma” do minus 22 stop. C. bo tak jest oznaczona temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w ateście a poza tym w normie na olej napędowy EN590 nie ma ani słowa o temperaturze mętnienia.

      Oczywiście sprzedawca będzie miał racje, ale można sobie wyobrazić następujący scenariusz: Rafineria produkuje olej napędowy parametrach oleju tzw. przejściowego, (którego CFPP> -20stop C. i nie spełnia normy paliwa zimowego) następnie dodaje do niego depresator, dzięki, któremu obniżona zostaje CFPP do temperatury odpowiadającej parametrom zimowym np. -20stop. C, ale niestety temperatura mętnienia CP pozostaje niezmienionym na poziomie np. -6 stop C.

      Po takiej operacji CFPP (temperatura zablokowania zimnego filtra) oznaczone w ateście odpowiada normie, ale niedostateczna temperatura mętnienia CP powoduje, że faktyczna mrozoodporność paliwa lokuje się powyżej minus 21stop. C i tym samym takie paliwo jest mniej odporne na działanie niskich temperatur niż wynika to z dokumentów."


      "Temperaturę blokady zimnego filtra CFPP można obniżyć stosując odpowiedni dodatek do paliwa – depresator
      Temperatury mętnienia CP, nie można poprawić poprzez dodanie depresatora! Jest ona parametrem, który zostaje ustalony podczas produkcji oleju napędowego w Rafinerii.
      CFPP podany na ateście nie oznacza, wartości granicznej mrozoodporności oleju napędowego (zamiast minus 20stop C. może ona wynosić np. minus 18stop C)
      To oznacza, że temperatura w jakiej silnik Diesla może pracować określa się między temperaturą mętnienia a temperaturą blokady zimnego filtra.
      Ostatni najważniejszy wniosek: Jeżeli olej napędowy został poddany działaniu depesatora przez Producenta a świadczyć o tym może różnica większa niż 10stop. C pomiędzy temperaturą mętnienia (CP) i blokady zimnego filtra (CFPP) to dodanie przez kierowcę do takiego oleju napędowego środka depresującego np. SKYYD nie poprawi już jego mrozoodporności."

      "Kończąc ten przydługi wpis chciałbym zaznaczyć z całą mocą, że opisana powyżej sytuacja jest czysto hipotetyczna i jestem głęboko przekonany, że renomowane Rafinerie dokładają wszelkich starań, aby produkowany przez nie Olej Napędowy o specyfikacji zimowej był komponowany według najlepszych wzorców, które spełniają zarówno ich Normy Zakładowe jaki i Normę EN590"

      Jak widzisz autor mówi o renomowanych stacjach w podsumowaniu a nie o ruskim paliwie o którym my rozmawiamy. Jak sama logika wskazuje parametry jego mogą być co najmniej niedostateczne. Co już "z samego wyglądu" by potwierdzały próbki z różnych stacji.

      Usuń
    7. "Jak widzisz autor mówi o renomowanych stacjach w podsumowaniu a nie o ruskim paliwie o którym my rozmawiamy. Jak sama logika wskazuje parametry jego mogą być co najmniej niedostateczne. Co już "z samego wyglądu" by potwierdzały próbki z różnych stacji."

      OCZYWIŚCIE,ŻE TAK.
      Przecież sam o tym wspomniałem gdy pisałem:

      "Powtarzam raz jeszcze,przy normalnym paliwie biały kolor NIE JEST NEGATYWNYM A NORMALNYM objawem i nie należy wyciagac z tego żadnych daleko idących wniosków."

      Zwróć uwagę na fragment PRZY NORMALNYM PALIWIE.Normalnym,znaczy spełniającym normy z renomowanego koncernu,nie mówiłem o ruskiej ropie a nawet wyżej wspomniałem:

      "Nie wiem,jak u ruskich."

      To było pierwsze moje zdanie w tym temacie.Nie wiem jakie są u ruskich normy,a jak są to jak są rygorystyczne i jak przestrzegane(czy ktos w ogóle sprawdza jakośc na stacjach? Powinni mieć coś takiego).

      Tak więc wcale się specjalnie nie różnimy w opiniach.

      Usuń
    8. Więc chyba doszliśmy do konsensusu żeby jednak lepiej zimą lać te klarowne paliwo, lub ewentualnie jak najmniej mętne..

      Usuń
    9. Zasadniczo masz rację,z tym,że jak najmniej mętne.Choc jak mówię,ja lałem mętne jak cholera z renomowanego koncernu i nie było problemu,natomiast KLAROWNEJ ropy w zimie,nigdy w życiu na oczy nie widziałem(chyba,że na dworze przez całą zimę było by np. -10).Przy temperaturach rzędu -12 lub -15 do -30 NIE MA czegos takiego jak klarowna(w znaczeniu czysta,i nie podbarwiona na biało ropa).
      To,że nie jest taka gdy ja wlewasz to zasługa tego,że w zbiornikach jest wysoka temperatura.

      Np. zdarzało mi sie widziec odczyty na sterownikach Site Sentinel II firmy Petro Vend czy Veeder Root odczyty temperatury na poziomie plus 4 stopni przy minus 20 na dworze.Zbiorniki sa pod ziemią a ta izoluje.No chyba,że kompletnie ropa jest do d...

      Usuń
    10. Oczywiście,jak w baku paliwa jest mało to łatwiej mętnieje niż gdy jest go więcej i sam zbiornik też coś tam izoluje.Najbardziej podatna jest ropa gdy ma bezpośrednią styczność z niską temperaturą,np.jak stacja nie jest całodobowa to w przeziernikach dystrybutorów po nocy jest biała.

      Usuń
  5. Przydałaby się też próbka z 2 stacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. druga to to samo co tzrecia byłem świadkiem jak pierw cysterna hmm za duo powiedziane tankowóz :):):): napełnił zbiorniki na 3 po czym pojechał na drugą i zrobił to samo :)

      Usuń
  6. Jeśli ktoś jednak nie stacji,może lać tzw. Diesel depresser,czyli taki dodatek do paliwa powodujący wieksza odporność na mrozy,z tym,że raczej nie powinno się,a niektórzy twierdzą,że nawet nie wolno-go stosować do samochodów posiadających instalację do podgrzewania paliwa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robienie próby mrozu teraz trochę sie mija z celem-bo Ruscy mogą mieć inne zasady to raz,albo jeszcze nie wyprzedali starych to dwa i moga jeszcze nie mieć zimowej ropy a autor pewnie nawet nie spytał.To troche jakbym ja w czerwcu wstawił do zamrażarki ropę i powiedział,że do kitu,bo zamarzła przy minus 30.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie masz rację ale zobacz sam - na Lukoil mają już ropę odporną na niskie temperatury, to dobrze świadczy o jakości paliwa i polityce firmy, no i mamy właśnie czas wprowadzania zimowego.
      Autora testów poproszę o podanie temperatury w zamrażarce a innych chętnych do przeprowadzenia własnych testów :)

      Usuń
    2. Zależy jak im wyszło z zapasami.Jak w Polsce sobie zamówisz np. 29.10.2012 30 tyś.litrów to logicznym jest,że (chyba,że masz dużą stację w dobrym miejscu albo popyt jak u Ruskich)nie sprzedasz całości w dwa dni.

      A zatem może się zdarzyć,że będziesz miał przejściową jeszcze i 15 listopada.

      Nie żeby to coś zmieniało,nawet przy obecnych cyrkach z klimatem prawdopodobieństwo,że np. jutro będzie -15 stopni na dworze jest niewielkie.

      Inna sprawa,że niektóre koncerny już w połowie października potrafią dawać paliwo zimowe,właśnie na taką ewentualność.

      Usuń
  8. Ale jak na próbe mrozu próbki wyglądają nieźle,nawet specjalnie nie zmętniały,albo kolega ma w zamrażarce -10 maksimum :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. na trzeciej ostatnio była do -13 także raczej teraz nie wrócili do letniej.

    OdpowiedzUsuń
  10. U nas (Gołdap - Gusiew) Ros&Neft bo tylko tam tankuje maja jeszcze letnia do -6 ok. I znowu podrozala 30,95 !! a co bedzie za cena jak wprowadza zimowa? chyba ze juz teraz cene podnosza i taka zostanie...


    Artur

    OdpowiedzUsuń
  11. Najświeższe info: http://www.olsztyn.ic.gov.pl/index.php?idz=akt&id_akt=782
    Tak się wozi!!!
    A dlaczego taka niska kara za prawie 200pakietów. My dostajemy za pakiet 450zł na zielonym pasie. O co tu chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widac ze sie nie pier... w szczegolne ukrywanie towaru :D swoje przewiozl wiec teraz moze sobie zyc ;P

      Usuń
  12. Główny Urząd Ceł postanowił przeprowadzić ankietę wśród celników na temat łapówkarstwa.
    Jedno z pytań zadawanych przez komisję brzmiało:
    "Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić BMW?"
    Celnik na polsko-niemieckiej granicy odpowiada:
    - Dwa, trzy miesiące.
    Celnik na polsko-czeskiej granicy:
    - No, z pół roku.
    Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu:
    - Dwa, trzy lata.
    Komisja zadziwiona:
    - Tak długo?
    Celnik ze "ściany wschodniej":
    - Chłopaki, nie przesadzajcie, BMW to w końcu duża firma...

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie żdziwiłbym się jakby olej napędowy pochodził z Gdańska (kuriozum, ale przy eksporcie większość podatków odpada). Rosjanie nie posiadają w obwodzie rafinerii i z tego co się orientuje nie mają połączeń rurociągowych z sąsiadami, przez co transport z Białorusi niezbyt się opłaca. Rafineria w Gdańsku pod bokiem+dogodne połączenie wodne oraz kolejowe, nie duzo dalej rafineria w Możejkach na Litwie z (terminal naftowy w Butyndze). Ewentualnie mogą ciągnąć z macieży via Petersburg. Przemawiałby za tym fakt posiadania w sprzedaży 92 oktanowego paliwa, które nie jest oferowane w EU i chyba nie jest wytwarzana w naszych rafineriach. Ale ropa dajmy z Łukoila (kolor) kto wie?

    OdpowiedzUsuń
  14. W zeszłym roku-zimą porównywałem ropę z Lukoilu z ropą BP Ultimate zlałem je do słoiczka i zostawiłem na noc na mrozie. Było koło -25. Bałem się ruskiego paliwa a okazało się że BP jest nawet bardziej mętna czyli parafina bardziej się wytrącała. Dodam jeszcze że w tym samym czasie najtańsze stacje na Berlince były pozamykane podobno z powodu tego że zamarzło tam paliwo. Miałem też w bańce w garażu 10l z tych stacji i kiedy chciałem je wlać wyglądało jak galaretka...

    OdpowiedzUsuń
  15. Podobno na stacje Lukoila trafia także ropa - "solarka" z Floty Bałtyckiej. To taki lewy biznes tutejszych generałów. Ropa z floty jest "wzbogacana" o specyficzne substancje smarne, które rzekomo sa mordercze dla filtrów samochodów osobowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to może byc prawdą, po 5tyś km wymieniłem filtr paliwa i nie uwierzycie co w nim zobaczyłem ( paliwo prosto z lukoila) filtr od góry był cały zardzewiały - jak to możliwe niecały miesiąc temy wymieniany i już zardzewiały ździwiło mnie to bardzo :/

      Usuń
    2. na lukoilu jeżdże dopiero od niecałego miesiąca.

      Usuń
  16. wniosek prosty...
    trzeba po paliwo jezdzic w glab obowdu,tam gdzie ruscy tankuja swoje mercedesy 600, bmw x5,jaguary,bentleye i inne wynalazki dla bogatych.
    jesli tam by byl syf na stacji,to odrazu stacyjny zostalby wywieziony na syberie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jescze prostszy jest taki ze kto ma mesia 600,BmW czy jaguara to nie leje paliwa za 30 rubli tylko za 32,50 i pierdoli taki syf z grzechotek czy nowosełowa .A nam polakom zalezy na cenie bo o jakości to to raczej mozemy zapomnieć

      Usuń
    2. To gdzie jest takie super paliwo? Tak się już od dawna zastanawiam gdzie ruskie tankują.

      Usuń
    3. na stacjach benzynowych w głębi obwodu...

      Usuń
  17. jak jest z ropą nie mam pojęcia bo tankuję benzynę z tego co za starych czasów kolejkowych na barierkach zasłyszałem na 100 ropy 5 benzyny podobno się lej i nawet przy -30 nie zamarza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "zasłyszałem na 100 ropy 5 benzyny podobno się lej i nawet przy -30 nie zamarza"

      To akurat MOIM ZDANIEM prawda.Sam tak robiłem w starym dieslu.A ostatni taki przypadek widziałem rok temu.Babka,która znałem z widzenia na stacji benzynowej zalała do diesla 10 litrów benzyny(stałem na stanowisku obok).Uzupełnili 40 litrami oleju napędowego i bak był pełen(to jakaś kilkuletnia Corsa czy Fiesta była-kobiety lubią małe autka.

      Pytałem potem i tak jak sie spodziewałem-nie było żadnej różnicy.Osobiście uważam,że ryzyko uszkodzenia silnika przy zalaniu np. 5 litrów benzyny na pełen baniak ropy jest minimalne,ale TO TYLKO MOJA PRYWATNA OPINIA-nikomu nie doradzam i nie zalecam takiego mieszania,choc uważam,że taka ilość nie powinna po rozbełtaniu sie w baku cokolwiek uszkodzić

      Usuń
    2. czlowieku przy rotacyjnej pompie wszystko jest samarowane ropa, tolerancja tam jest pasowania co do jednego mikrona, na dłużą metę to śmierć dla tłokorozdzielacza i pompy łopatkowej wstępnej !

      Usuń
  18. A jak fajnie pompy wtryskowe potem się zacierają łooooh :D Po takiej mieszance ...

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziś tankowałem na drugiej stacji na berlince (po 30,70) i na pytanie czy to już jest ropa zimowa usłyszałem odpowiedź, że to jakaś przejściówka do -19 stopni. Ale czy pani z obsługi mówiła prawdę to nie wiadomo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiadomo czy kłamała-mogła.Natomiast wg mnie to co mówi jest bardzo prawdopodobne a nawet logiczne.Zimowej można się już spodziewać w nowych dostawach,ale przejściówka tez się jeszcze zdarza.Moga miec tez zapasy z poprzedniej dostawy zamówionej jakis czas temu i jeszcze nie zużytej.Generalnie przy temperaturach góra - 5 czy nawet jak ostatnie przymrozki i tak nie będzie można tego stwierdzić.Nie musisz sie zatem niczym przejmować,nawet jak nie wlałes zimowej,za wcześnie na negatywne skutki takiej decyzji.

      Usuń
  20. Zimą podczas dużych mrozów zatankowałem "polskie paliwo" na stacji w PEKAESIE w Lidzbarku Warmińskim.. przy -20 zamarzło w baku. Od tamtej pory tankuję te ruskie z Lukoilu i nie mam problemów, zobaczę jeszcze jak będzie podczas tej zimy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wie ktoś gdzie zatankuje gaz na przejściu Bezledy-Bagrationowsk? i jaka jest cena?
    z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały czas prosto za Bagrationowskiem na Lukoilu. Cena chyba 18,70 ostatnio była.

      Usuń
  22. Gdzie na Bezledach można kupić tańsze paliwo? Byłem tylko na Lukoilu zaraz po przejściem po prawej stronie, ale tam litr ON kosztuje aż 31,30. Czy w pobliżu są jakieś tańsze stacje?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jedziesz prosto za Bagrationowsk i za miasteczkiem tuż przed drugim Lukoilem jest stacja z tańszym paliwem ale nie wiem jak z jakością. Ja tam nie tankuję a i inni też jakoś nie oblegają tej stacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli od granicy cały czas prosto główną drogą?

      Usuń
    2. Jak pojedzesz w dzien do miasteczka,to murowane spotkanie z GAI-ą...

      Usuń
    3. Tak cały czas prosto. Nie taki GAI straszny jak go malują...;)

      Usuń
    4. bylem w Bagriatonowsku kilka razy w centrum,zostawiałem samochód na ok godzinę,nikt sie nie czepiał,mam pozwolenie więc mam prawo być,mały ruch graniczny na tym chyba polega,5 kilometrów jest dla wizowców,jeżeli sie mylę to kiedys poczuję;-)

      Usuń
    5. a ten GAI to co robi? gwalci czy co?

      Usuń
    6. ale ze niby GAI co robi w dzien?

      po to sie ma MRG albo wize aby moc sie przemieszczac

      Usuń
  24. a jest tam gaz?

    OdpowiedzUsuń
  25. witam na jakiej stacji w Grzechotkach według was jest najlepsza jakosciowo ropa???

    OdpowiedzUsuń
  26. a więc tak:
    najlepiej do każdego tankowania dolewać dafa tj srodek zapobiegający wytącaniu parafiny stosowany głównie w tirach wystaczy 50ml na cały bak. ropa na 2 i 3 jest tka sama ten sam dostawca nie widziałem co jest na pierwszej

    OdpowiedzUsuń
  27. Chcecie usłyszeć dowcip???

    Nie chcecie ,ale wam i tak powiem,bo to-przynajmniej dla was,choć nie dla mnie ważne.
    Otóż informuje was,że na ruskim rynku mówi sie o możliwym deficycie na rynku paliw.

    Może uproszczę-MOŻLIWE są BRAKI PALIW na stacjach benzynowych.

    A co za tym idzie wzrost cen.

    Już wyjasniam skąd to wszystko.Od 1 stycznia 2013r. wchodzi zakaz sprzedaży paliwa spełniającego normy EURO-2(zakazany będzie obrót tym paliwem).
    Chodzi tu głównie o tę benzynę 92 tzw. АИ-92.

    To samo będzie z paliwami klasy Euro 3-od 1 stycznia 2015 i Euro 4 od 1 stycznia 2016.

    "
    Таким образом, запрет на «Евро-2» с 1 января следующего года может привести к резкому дефициту соответствующего требованиям топлива в стране, считает представитель Минфина"

    Ciekawe jest zwłaszcza to:

    "Напомним, что в настоящее время в России экологический стандарт «Евро-2» действует лишь для бензина марки АИ-92 и дизельного топлива"

    Dotyczy też "dizelnogo topliwa" czyli diesla.

    Ruscy stwierdzają też,że Europa od dawna bo od 1999r przeszła na Euro 3 a teraz obowiązuje już Euro 5

    "в настоящее время в ЕС действует стандарт «Евро-5». "

    Zaznaczam,że piszę MOŻLIWE a nie PEWNE,albowiem wg Rosjan

    "На калининградских автозаправках продавцы в большинстве своём заявляют о реализации топлива класса «Евро-4»."

    czyli-"na kaliningradzkich stacjach sprzedawcy w większości deklarują o realizacji tych postanowień dotyczących paliwa-klasy Euro 4"

    czyli,że niby ich to nie dotyczy.Może się więc nic nie wydarzyć,ale uważać trzeba. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok rosyjskiego nie znam a mógłbyś wyjaśnić o co w tym wszystkim chodzi...pzdr

      Usuń
    2. O to,że ich Minister Finansów stwierdził,że mogą wystapić niedobory(właściwie powiedział deficyt) na rynku paliw w Rosji w związku z przejsciem na lepsze normy jakościowe,które paliwo w UE już dawno spełnia.Chodzi o standart Euro 2 który ma zostać podwyższony do normy Euro 3.
      A Euro 2 wg niego spełnia ta najtańsza benzyna i olej napędowy.O benzynie 95 nic nie mówią,pewnie ona ma lepsze normy jakościowe.Nie wiem tylko czy zamierzają tylko jakoś próbowac dopasowac parametry (właściciele stacji w obwodzie twierdzą,że paliwa spełniają normy nawet wyższe niż te na jakie mają przejść)czy skasują 92 w ogóle.

      Usuń
  28. gdzie zatankuje gaz na przejściu w bezledach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od granicy prosto prosto prosto aż do stacji lukoil za miastem, na pierwszej nie ma

      Usuń
    2. No właśnie nie kazała ściągać, może chciała sobie tylko na cycki popatrzeć :) może to taki jej fetysz :D

      Usuń
    3. Nie wiem jak celniczki ale jedna wopistka to wygląda na niezłą maszyne w ...

      Usuń
  29. Witam
    Czy czesto sa kontrole osobiste?Jak ona wyglada i w jakich okolicznosciach??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam już dwie osobiste. Babka zaprowadziła mnie do budki, zasłoniła okna i kazała ściągnąć bluzkę aż do stanika :) a że mam duży biust to kazała mi się z powrotem ubrać (sytuacja za każdym razem taka sama) - dobrze, dobrze, niech się Pani ubierze :D
      P.S. Ciekawe czy celnik kazałby mi tak szybko zakładać to zdjęłam... ha, ha, ha.... :D

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać że jeżdżę od lipca tego roku.

      Usuń
    3. He, a spodni/spódnicy nie kazała ściągać?

      Usuń
    4. Ja mialem raz osobista ot tak, jedyne co zbulwersowalo celnika to noz przy pasku, a za drugim razem bylem podejrzany o ukrycie chyba ze dwudziestu pakietow pod polarem, ale jedyne co znalazl to... duzy brzuch:P

      Usuń
    5. no właśnie u mnie było podobnie, widok zawiedzionego celnika... bezcenny :) No ale cóż, jak to mówią, żadna praca nie hańbi, jak chcą sobie pozaglądać tu i ówdzie niech zaglądają... tylko kto im potem wyleczy kompleksy :D Pozdrawiam

      Usuń
    6. A protokół wypisał? Jeśli nie to złoż skarge, więcej cię nie rozbierze na pasie.

      Usuń
  30. witam
    na jakiej z 3trzech stacji na grzechotkach jest najlepsza jakosciowo ropa????

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzisiaj tankowałem za Bagratinowskiem na Surgucie ON za 30,75 a więc cena lepsza niż na Lukoilu (31,30). Ktoś ma może jakieś doswiadczenia z paliwem z tej stacji? Czy jest to ta sama sieć co SurgutOil za Grzechotkami? Tylko, że tu płaci się przed a na Grzechotkach chyba po tankowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie jest ta stacja???

      Usuń
    2. Na wylocie z miasta po lewej stronie. Od granicy caly czas prosto glowna droga.

      Usuń
    3. A ta stacja na patelni,jak ona sie nazywa???

      Usuń
  32. Wczoraj mialem okazje zauwazyc, ze ten wpis robi furore;) Na rosyjskim przejsciu w Grzechotkach jeden koles tlumaczyl drugiemu roznice miedzy ropa z poszczegolnych stacji na podstawie zdjec tu zamieszczonych:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  33. A prawda jest taka, że ropa z poszczególnych stacji (w/w wymienionych) dla każdego, kto tankuje tam gdzie tankuje jest dobra. Ten co tankuje na I-szym CPN uważa że właśnie ta ropa jest najlepsza, inny, który "zasila" siebie i innych, obstaje za ropą na II-ej stacji, ja tankuję na Neftegaz i również uważam że ta ropa jest dobra, więc nie wiem po co komu takie eksperymenty z zamrażalnika. Czyżby temu co wystawił te fotki jakiś rosyjski "bonzo" płacił za reklamę???? Na pewno nie a chłopak sobie trudu zadał tylko... No mnie by się nie chciało bawić w domowe laboratorium, ale ok, nie czepiam się tylko mówię co myślę. "Nikt mnie nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne" :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trcohę sobie zły okres wybrał chłopak na badanie.

      Załóżmy,że ja będę miał słoik ropy letniej dobrej jakości,a on słoik zimowej kiepskiej jakości.Moja zamarznie a jego nie i na tej podstawie on powie,że to moja jest do dupy :-)

      A śmiało mogło tak być,co prawda akurat nie letnia,ale w słoikach może być zimowa z Łukoila i przejściowa z innych.
      Chłopak dobrze kombinował-tylko zapomniał,że jak się robi konkurs czy zawody to każdy uczestnik powinien reprezentować podobny poziom.

      W sporcie też trampkarze nie grają w jednej lidze z ekstraklasą,tylko z drużynami w podobnej grupie wiekowej.
      Tra

      Usuń
    2. Ale masz problem, ja tankuje na pierwszej stacji ale jezeli mam mi sie zrobic cos takiego w baku jak w tym słoiku to chce o tym wiedziec, ja dzis wsadzilem ON ktory tankowalem w niedziele, proba jest przy - 25 stopniach, jutro wrzuce fote słoika z ropą, możliwe ze maja jakas przejsciową, zobaczymy co z tego wyniknie. fajnie ze zrobiles ten test z 3 próbkami.

      Usuń
    3. Fajny to ten test byłby jakby go zrobił np. 5 stycznia.

      Wtedy byłoby wiadomo,że wszyscy maja zimową i niech sie wtedy rozstrzygnie.

      Usuń
  34. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kazali-im-walczyc-tylko-z-plotkami-bo-liczy-sie-statystka,287432.html ciekawy program wczoraj w tv był

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łooo :D jestesmy mafia haha :D

      Usuń
    2. a i dodam nas jebia jak mlodych a TIR-y jezdza . mafijna organizacja ;)

      Usuń
    3. Pewnie nasz naczelnik mysli tak samo. patologia po prostu. Ale dzieki temu zieloni lezą do czarnych.jak np totolotek, przeciez za zielonego to jebal te samochdy jak walniety, zeby tylko do czarnucha sie dostac. dzisiaj pojebanie mu nie minelo, pewnie teraz dostaje ladna kase od znaleznego.

      Usuń
    4. Pewnie nasz naczelnik mysli tak samo. patologia po prostu. Ale dzieki temu zieloni lezą do czarnych.jak np totolotek, przeciez za zielonego to jebal te samochdy jak walniety, zeby tylko do czarnucha sie dostac. dzisiaj pojebanie mu nie minelo, pewnie teraz dostaje ladna kase od znaleznego.

      Usuń
    5. Totolotka można by było zagiąc;) jego pies jest już na emeryturze;) z jakiej racji niucha autka? do obrońców praw zwierząt, pies na emeryturze na etacie?

      Usuń
    6. Z tego samego powodu tylu emerytów jeździ do Rosji - głodowe świadczenia. Renta starcza? Przeważnie nie :)

      Usuń
  35. tak samo jest z benzyną część osób mówi ze 95-ka to to samo co 92-ka i jak jest do końca tego nie wie nikt .Na Lukoilu 92-5 Ekto jest niby z najwyzszej półki na berlince na dystrybutorach jest napisane ze Ekto 92 jest II klasy ,więc co lac ? Dużo osób twierdzi ze te 92 ki sa ok ,a ja smiem twierdzić ze róznice sa ,W Pepsi [pierwsza na berlince ] jest bena biała jak z kranu [ zalatuje rozpuszczalnikiem ] na ostatnim troche trąci zółcia ,natomiast na Lulu jest zólta na maxa :D w 90% handlarze leja 92 a co do końca jest w tych stacjach ?

    OdpowiedzUsuń
  36. Tutaj jest ładnie wytlumaczone ze 95 ekto to zło http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=139&t=118743

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam,

    mógłby ktoś poraczyć informacją, jak to jest z zagazowanymi silnikami? Zamierzam jeździć na własny użytek i zastanawiam się czy nie ma problemów z butlą w bagażniku, normalnie tankuję do pełna to i to?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie tankujesz LPG, czasem celnik zapyta ile gazu wwozisz do UE. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba gdzieś słyszałem, że lepiej jest przekraczać granicę RP na benzynie, gdyż na LPG celnicy mogą się czepiać benzyny w baku. Nie wiem czy to moja interpretacja czy jest tak na żywo. Ja zawsze przekraczam granicę na benzynie.

      Usuń
    2. Nikt Ci nie broni jeździć po gaz z pełnym bakiem celnicy jak zechcą to będą się i tak czepiać. Nawet kiedy pojedziesz z pełnym bakiem i butlą a w Rosji nic nie kupisz.

      Usuń
    3. a skad oni wiedza czy jedziesz na gazie czy na benzynie?

      Usuń
  38. Witam,czy na bezcłowym lub na budach mają tytoń?Ktoś widział?Jaka cena/za 50 g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego dobra nie stwierdziłem, jest tytoń w Polsce w niektórych sklepach, tani bo bez akcyzy ale zdrowy bo bez saletry, tylko trzeba samemu go sobie poszatkować :)

      Usuń
  39. czy jak przekrocze 90 wjazdow na 180 dni groza jakies mandaty bo nie pamietam ile razy juz bylem za pozno sie skapowalem ze trzeba liczyc,czy poprostu mnie przez granice nie wpuscza??,czy wpuczsza i jak bede wyjezdzal dostane mandat czy cos??...
    Prosze o odp z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja mam już 110 wjazdów i jeszcze nikt na granicy nie zwrócił na to uwagi. Zdarzyło mi się trafić na migracyjną ale nie liczyli pieczątek tylko sprawdzali wizy.

    OdpowiedzUsuń
  41. Niedługo 200.000 wyświetleń. Gratulacje :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, to się nazywa dobre wypozycjonowanie strony :)

      Usuń
  42. Odpowiedzi
    1. Z tego co jeden tirowiec opowiadal to na drodze biora ok2000 rubli za zabawe. nie wiem jak w bajzlach.

      Usuń
    2. 200zł?! To u nas na drodze 4 razy taniej...

      Usuń
  43. Odpowiedzi
    1. Leczenie aids też nie tanie

      Usuń
    2. No co ty??
      Przecież jest promocja,numerek 200 złotych,HIV gratis.

      Usuń
  44. AHA dzieki za odp.Mnie tez migracyjna zatrzymala tak jak mowisz paszport,dali jakis papier do podpisu i puscili z koleji za mna innego czlowieka spisali i kazali sobie zaplacic 1000rubli sam nie wiedzial za co...

    OdpowiedzUsuń
  45. Ktoś kupował może rum na Rosji lub bezcłowym??? Sam nigdy się nie rozglądałem a ktoś chciał żeby mu przywieść. Jak objętość do ceny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do rumu to polecam CAPTAIN MORGAN jednakże kosztuje on ok. 14 jurasów i tak średnio się opłaca... w reichu kosztuje on 12;D

      Usuń
  46. no więc tankowałem w niedziele na pierwszej, dzis wsadziłem do lodówki -25 stopni kolo 13 godziny 10 min temu wyjąłem z zamrażarki no i wygląda to tak http://pokazywarka.pl/34s6ay/ mam nadzieje ze to jeszcze nie jest zimowa, pod koniec miesiąca powtórzę,

    OdpowiedzUsuń
  47. http://www.tvn24.pl/kazali-im-walczyc-tylko-z-plotkami-bo-liczy-sie-statystka,287432,s.html

    brak słów ...

    OdpowiedzUsuń
  48. http://wirtualnapolonia.com/2012/11/10/protestowac-moga-wybrani-abw-inwigiluje-organizatorow-marszu-niepodleglosci/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie myślałem o tym, że nie doszły mnie słuchy o aresztowaniach groźnych wywrotowców i faszystów zaglądam do komentarzy a tu link od TAMU. A jednak :)

      Usuń
  49. PS.Mam dla was dobra wiadomość.Otóż Ruscy chcą zautomatyzować to czego tak nienawidzicie.

    Mają zautomatyzować wypełnianie kart migracyjnych.
    NIE BĘDZIECIE MUSIELI RĘCZNIE WYPISYWAĆ!

    "данные для заполнения миграционной карты будут считываться с загранпаспорта"

    czyli

    "Dane potrzebne do zapełnienia karty migracyjnej będą z czytywane z zagranpaszportu"

    (Ruscy tak nazywają to co u nas jest paszportem,bo u nich są dwa rodzaje-zagraniczny i wewnętrzny)

    Eksperyment ma byc prowadzony :"В середине ноября" czyli "w połowie listopada"

    Eksperyment dotyczy lotniska Chrabrowo a także:

    "а также на погранпереходах Мамоново-II — Гжехотки и Багратионовск — Безледы. Новое оборудование там заработает с 14-15 ноября"

    "a także przejść granicznych Mamonowo II-Grzechotki i Bagrationowsk-Bezledy." I to wszystko ma sie rozpocząć z dniem 15-15 listopada.

    Czyżby koniec stresów z wypelnianiem durnych deklaracji i rpszeniem innych w kolejce żeby pomogli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podaj zrodlo informacji

      Usuń
    2. podaj zrodlo informacji

      Usuń
    3. No co za niedowiarek.Pewnie sobie zmyśliłem.
      Źródłem są kaliningradzkie portale internetowe i media np. "Rossijskaja Gazieta"

      Mam ci podać konkretne linki do nich,czy sam weźmiesz cytaty które podałem,wkleisz w wyszukiwarkę Google,żeby ci wyskoczyły?

      Tu masz jeden link:

      http://www.rg.ru/2012/09/28/reg-szfo/karty-anons.html

      Usuń
    4. Tu masz drugi znaleziony na szybko:

      Masz nawet poniżej w tytule:"wjeżdżających w region innostrańców czyli obcokrajowców uwolnią od wypełniania migracyjnych kart odręcznie".

      "http://kaliningrad.ru/news/item/23596-vezzhayushhih-v-region-inostrancev-osvobodyat-ot-zapolneniya-migracionnyh-kart-vruchnuyu"

      tylko czemu ja muszę odwalać robotę za tych co im sie "kopiuj i wklej" nie chce zrobić,sami byście w 30 sekund to znaleźli.

      Usuń
    5. "Об этом заявил сегодня начальник Пограничного управления ФСБ России по Калининградской области Олег Луцких. По словам руководителя калининградского пограничного управления, эксперимент ФМС России по внедрению автоматизированной системы заполнения и выдачи миграционных карт в кабине паспортного контроля уже реализуется в московских аэропортах."

      Tu jest mowa o tym,że poinformował o tym szef kaliningradzkich służb granicznych generał Oleg Łuckich

      (tak,to ten sam nasz ulubiony generał co zarządził operację "Odkryte Wrota"-taką miała oficjalną nazwę,kiedy Ruscy zrobili na granicy "prawie" Shengen.Podnieśli szlabany i kto chciał to jechał lądując w korku po polskiej stronie,po czym darł mordę na naszych pograniczników,że to przez nich te problemy)

      Ale do tematu.Dodał jeszcze,że eksperyment dotyczący zapełnienia kart migracyjnych i cały ten automatyczny system juz funkcjonuje na moskiewskich lotniskach(Kaliningrad jest drugim miejscem w całej Rosji,gdzie ten system ma działać).

      Ciekawostką jest fakt,że działać ma na razie tylko w Chrabrowie i na granicy z Polską.
      O Litwie nie ma ani słowa.Nie lubią ich? A może Litwa nie musi wypisywać tych świstków?

      Faktem jest,że byłby to krok w dobra stronę,bo założę się,że co poniektórych strasznie to wkur....

      Usuń
    6. Na początku może być rozgardiasz. Jak będzie wydruk, który na powrocie będzie się zostawiało, to nie usprawni odprawy. Chyba szybsze było walnięcie dwóch pieczątek i oderwanie blankietu wjazdowego. Gdyby wszystko rozgrywało się w systemie to ok.
      Ja tam nie zauważam anonimowych wpisów nie mam z tym problemu.

      Usuń
  50. Witam. Mam pytanie, czy jest jakiś kłopot z przejazdem przez granicę w momencie gdy będę jechał samochodem nie zarejestrowanym na siebie? Czy muszę mieć umowę kupna, i czy jak będę ją miał przy sobie to nikt się nie będzie czepiał o to że jadę nieprzerejestrowanym samochodem? Proszę o odpowiedz i z góry Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To juz robi sie nudne ! ile razy mozna powtarzac, pisac ... jak tak dalej bedzie, to chyba trzeba bedzie zrezygnowac z tego bloga :(

      Usuń
    2. bo bloga czytaja tez debile,ktore nie rozumieja slowa pisanego...

      Usuń
    3. Też często mam ochotę rzucić bloga :)

      Usuń
    4. uzytkownik anonimowy dokonujacy swojego wpisu 11 listopada godz 8:53 udowodnil nam swoja teze ,, bloga czytaja tez debile, ktore nie rozumieja slowa pisanego" nie zrozumial pytania zadanego przez anonimowy 10 listopada godz 22:16 i wypowiedzial sie nie na temat tym samym potwierdzil swoja teze, dal swoim wpisem dowod na to ze przynajmniej jeden debil czyta tego bloga tego bloga

      Usuń
  51. Za duzo go ludzi odwiedza:)Niedlugo bedzie ze jak odpalisz bloga wyskoczy milion reklam..pozucisz jezdzenie na granice i bedziesz pisal o dupie maryni :)

    OdpowiedzUsuń
  52. ile czasu wczoraj kolo 20 sie czekalo w kolejce na wjazd do rosji? podobno byla kolejka na 50 aut

    OdpowiedzUsuń
  53. Rozmowa Żakowskiego z Sikorskim http://www.youtube.com/watch?v=PHQGpN44j08

    OdpowiedzUsuń
  54. wg cviebie 50 aut to duzo? wg. dzis jadąc do Gdanska mijałem kilka aut na ruskich blachcach, ciekawe ilu z nich wybrało sie dzis na zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to mało?

      50 aut x 20 minut na zalatwienie odprawy to daje 1000minut czekania... czyli jakies 16 godzin...

      komu sie chce tyle czekac w kolejce?

      Usuń
    2. no a w ktorym dokladnie miejscu było te 50 aut, przed naszą odpraw straży granicznej?, czy juz po odprawie i kolo ich szlabanu z mała karteczką?

      Usuń
    3. na pierwszym polskim szlabanie przed przejsciem jadac od elblaga

      Usuń
  55. a czemu na prawie każdym samochodzie jest nowa naklejka PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo nowe jest lepsze niż stare :) Widywałem też stare

      Usuń
  56. Pytanko do jeżdżacych na Bezledy: gdzie w Bagratinowsku można kupić węgiel i jakie ceny?

    OdpowiedzUsuń
  57. Przewoził ktoś kiedyś ryby przez granice? Co na to celnicy?

    OdpowiedzUsuń
  58. Ryby...hmmm jeżeli hermetycznie zamknięte to w sumie przejdzie.ale to zależy od celnika.raz wiozłam i nawet nie zauważył, raz wiozłam i musiał swój komentarz dać, następnym razem była litania;) Kolejnym jak były śledzie w wiaderku zrzędził jak ta lala, jeszcze następnym śledzie w wiaderku wylądowały w koszu

    OdpowiedzUsuń
  59. Ryby ...
    Do Polski nie wolno przywozić produktów pochodzenia zwierzęcego oraz opartych o mleko.
    Ryby pod to nie podchodzą, no chyba że powyżej 25kg (o ile dobrze pamiętam).
    Odsyłam do rozporządzenia dotyczącego norm przewozowych.

    OdpowiedzUsuń
  60. czyli jak kupie sobie kielbase,to mi zabiora?

    a ruscy cala spozywke z polski przewoza i jest ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się,że klucz tkwi w stwierdzeniu "przywozić".
      A oni wywożą.Nasi pewnie sie boją,że ruskie żarcie może być trefne.Zważywszy co czytałem o nim na Ruskich stronach i w komentarzach padały takie stwierdzenia jak:"mój pies naszej nie chciał nawet powąchać, a polską kiełbasę wyrwał mi z ręki" albo "kupiłem ............w markecie(Wiester albo Wiktoria) i było spleśniałe (albo zepsute)" to zapewne nie jest bezpodstawne.
      Nasze mają większe prawdopodobieństwo,że są ok,a poza tym to kasa dla nas.

      Usuń
    2. No tak to wygląda zer jak rusek jedzie z wędliną do siebie to naszym nic do tego, a ruski swojego pusci bo generalnie tez nie mogą w wozic (chyba?) nam jako regionowi to sie bardzo oplaca, kupuja duuuuzo, a w obwodzie bardzo marudza ze przez ten MRG u nich gospodarka sie kurcze, sprzedaż wędlin spadła w nie ktorych sklepach o 40% a turysci z obwodu kupuja u nas i sprzedaja w kaliningradzie z bagażników :)

      Usuń
    3. To w zasadzie prawda.Oni bardzo by nie chcieli naszego żarcia tam,tylko jest mały problem polegający na tym,że jesli to zrobią to jak to jeden Rusek w necie napisał "wymrzemy z głodu".
      Władza próbuje temu zaradzic i tępi to jak może ale przecież celnik,pogranicznik czy nawet gubernator też nie chcą byle czego żreć.
      Na razie poprzestali na pokazówkach w stylu:"gnębimy tych co sprzedają żarcie z bagażników",co jest o tyle logiczne(przynajmniej w lecie),że leżąc na słońcu mięso może się zepsuć.Mają więc pretekst.

      Nie na wiele się to zdaje,bo Ruscy zastosowali plan awaryjny i przeszli do konspiracji.Zamiast stać z otwartym bagażnikiem,załatwiają wszystko na telefon i przywożą pod konkretny adres.
      Generalnie ponad 50% zaopatrzenia jest od nas,w tym nie tylko przywożone ale też sprzedawane oficjalnie(co można poznać po debilnym pomyśle pisania nazw polskich produktów po angielsku np. herbatka "Minutka" nazywa się tam "Minute").

      Na zamordyzm w tej kwestii naciskają ruskie sieci marketów zamiast zwiększyć jakość i zmniejszyć cenę.

      Dość,że trafiłem kiedyś na komentarz jednego ruska,który napisał wprost,że jest pracownikiem rzeźni w Obwodzie Kaliningradzkiem i że większość,jeśli nie wszyscy nie jedzą jej produktów tylko kupują w Polsce.Jakość jest gorsza a ceny wyższe.Podobno nawet dwukrotnie a w necie ktoś napisał,że nawet ceny lekarstw to podobno nawet 4-krotna różnica.

      I nie tylko żarcia.Hitem jest polska tzw.chemia gospodarcza a nawet pampersy.

      Nasi wiedzą o tym i nie utrudniają tego ruskim.Nawet jak facet wiezie w busie 2 tony parówek.Nasi wychodzą z założenia,że to nie nasz problem-niech się po ruskiej stronie zastanawiają co z tym zrobić.

      A Ruscy wyboru nie mają.Mogą tylko wpuszczać albo nie wpuszczać.Nie wpuszczą może dojść do masowych protestów a Moskwa nie ma tam takiej władzy jak sie wydaje.

      Poza tym sami też muszą coś jeść.
      Więc poza drobnymi pokazówkami udają ,że tego nie widzą.

      Ciężko nazwać bowiem nielegalnym przemytem żarcia,bo nikt nawet nie wysila się,żeby te żarcie chować.
      Ba,załadują busa po sufit jak będzie trzeba.

      Ja tez nie mam nic przeciw-jednak wymagałbym dostosowania sie do polskich norm w tym względzie czyli wożenia tego żarcia w termalnych pojemnikach.

      Np. u nas w Makro są nawet maszyny gdzie wrzucasz ciepły wkład a za darmo maszyna wydaje ci taki sam,tylko schłodzony do -30 stopni.Wsadzasz do kontenerka i mięso sie nie zepsuje.
      Uważam,że nasi taka akcje pownii na granicy zrobić.Patrzeć czy oni to przewożą w znosnych warunkach

      Usuń
  61. to niby od jutra nie wypisuje sie karteczek?

    OdpowiedzUsuń
  62. Jak spuszczacie paliwo do zera w passatach b4 ?? bo mi pompką spuszcza się ale w baku zostaje tak około 10-15 litrów. (pompka na wiertarkę, oraz próbowałem gruszką co zasysa i nic) nie chcę cały czas odkręcać zakrętki od zbiornika w bagażniku.

    OdpowiedzUsuń
  63. Odpowie ktoś ?? z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poki dekla od pompy paliwa nie odkrecisz i nie zobaczysz jak Ci się wąż układa i w którym miejscu musi leżeć (najgłębszym) to sie nie dowiesz. Paska na lewar weż żeby paliwo w jednym miejscu sie zebrało.

      Usuń
  64. Witam gdzie jest dobrej jakosci ON ? Przejscie graniczne Grzechotki,pojechalem na 3-cia stacje od granicy neftegaz 14.11. 30.50fu./litr-mam auto na pompowtryskach-paliwo wyłacznie dla wlasnych potrzeb,a znajomi mi polecili własnie ta stacje czy aby dobry wybor?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas normalnej jazdy niezauważyłem żadnej różnicy ale rano to już auto się broni (zaznaczam że auto mam kilkuletnie i nie jest to Passat ) Podobnie ma szwagier w Vectrze .Tankuje właśnie na 3 stacji . Osobiście wolałbym tankować na lukoilu ale dojazd jest tam niezaciekawy . Pozostaje albo garażowć albo przy większym spadku temperatur odwiedzać lukoil

      Usuń
    2. rozmawiałem z pracownikiem stacji Lukoil, to mówił, że ten DT-5 to zimowe do -26 st.C niby (jeśli go dobrze zrozumiałem bo mówił rosyjsko-polskim), ale cena 31,30 co niektórych odstraszać może...

      Usuń
  65. Jak dojechać z przejścia w Grzechotkach na najbliższą stacje Lukoil(nie mam na myśli tzw.odcinka specjalnego)jaki dystans musze pokonac i czy są po trasie częste kontrole. Z góry dziekuje za wskazówki i odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  66. 1,5 roku tankuje skodę na pompo wtryskiwaczach na pierwszej stacji nie mam żadnych problemów.

    OdpowiedzUsuń
  67. Dziękuje za info,zbliża sie okres zimowy co za tym idzie spadek temperatur,warto mieć dobry on w baku,mówie tu tylko o własnych potrzebach,a pierwsza stacja jaka nosi nazwe?Cy ktoś z odwiedzajacych forum ma informacje czy juz jest on zimowy na 1 i 3 stacji za przejsciem w Grzechotkach?

    OdpowiedzUsuń
  68. Na pierwszej stacji na Grzechotkach wytrąca się parafina. Sprawdzone w styczniu 2014r.

    OdpowiedzUsuń
  69. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń