Anonimowy czytelnik bloga wziął się do tematu ropy na poważnie i poddał próbie mrozu, czyli wstawił słoiki do zamrażarki. Prezentuję kolejno cztery fotografie. Pierwsza to qwiz, przedstawia próbki DT z Lukoil, pierwszej i trzeciej stacji na "berlince" pytanie brzmi: która jest która?
Odpowiedź:
Pierwsza na "berlince"
Lukoil
Trzecia, dawniej zwana "Okeanią"
Raz jeszcze z pierwszej stacji, tym razem test Kowala. Jak widać bez konserwantów i wystarczy wetknąć knot aby uzyskać oryginalny znicz :)
z luka ma kolor jak polska ;p
OdpowiedzUsuńWychodzi że pierwsza na berlince letnia?
OdpowiedzUsuńCiekawe jak to się ma do jakości paliwa czemu pierwsza jest przezroczysta?
Łukoil kolor żółty czyli więcej bio
OdpowiedzUsuńKolego z luk oila to ropa jest przezroczsta a nie bardziej zolta i pachnie jak ropa,
UsuńNie wiem jak u Ruskich,ale u nas w Polsce wygląda to tak:
OdpowiedzUsuń-od kwietnia do października olej napędowy letni
-październik-ropa przejściowa-do minus kilkunastu stopni,może być -12,może byc nawet -17
-listopad do marca-olej napędowy zimowy ,z reguły do - dwudziestu kilku,jeśli trafi sie arktyczny to do minus 30 czasem z hakiem
-marzec-olej napędowy przejściowy
-i znowu letni od kwietnia
Kolor zasadniczo nie ma żadnego znaczenia-paliwo jest białe, ponieważ wytrącają się wtedy pewne frakcje w tym przypadku parafina i stąd biały kolor,przy czym takie coś ma prawo się stać w temperaturach rzędu -12 lub -15 stopni.I nie jest to żaden negatywny objaw(ludzie myślą,że to dlatego,że "ropa zamarza").
Tak naprawdę ważna jest tylko tzw. "temperatura blokady zimnego filtru" i jest ona podana na świadectwie z badań laboratoryjnych.Oczywiście ważne jest aby na zime miec dobry filtr,bo nieraz ludzie raz na pięć lat wymieniają a potem lecą z ryjem do właściciela stacji,że paliwo doi dupy a wszyscy inni jeżdżą na nim normalnie.
Jeśli jest zażółcone znaczy ,że jest dolewany biokomponent,ale jego udział w ogólnym rozrachunku jest tak niski,że w zasadzie nie ma to żadnego znaczenia,chociaż widziałemn w autach naklejki typu NO BIO.Sam jeździłem i na jednej i na drugiej i nie ma żadnej różnicy.
Temperatura w której krystalizuje się parafina to właśnie jest temperatura blokady filtra, albo jedna do drugiej jest zbliżona. Przecież to właśnie parafina blokuje filtr.
Usuńhttp://maciejmikula.pl/2011/11/zimowa-jakosc-oleju-napedowego/
Usuńhttp://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/comment-page-1
Usuń"Kończąc ten przydługi wpis chciałbym zaznaczyć z całą mocą, że opisana powyżej sytuacja jest czysto hipotetyczna i jestem głęboko przekonany, że renomowane Rafinerie dokładają wszelkich starań, aby produkowany przez nie Olej Napędowy o specyfikacji zimowej był komponowany według najlepszych wzorców, które spełniają zarówno ich Normy Zakładowe jaki i Normę EN590"
UsuńNo właśnie,a tak sie składa,że ja akurat w tej kwestii "siedzę w temacie",i widziałem juz próbki przy -12 białe jak mleko w przezierniku po nocy w temperaturze -32 i więcej stopni ,lałem do baku i nie miałem ABSOLUTNIE ŻADNYCH problemów(koncern Slovnaft).Powtarzam raz jeszcze,przy normalnym paliwie biały kolor NIE JEST NEGATYWNYM A NORMALNYM objawem i nie należy wyciagac z tego żadnych daleko idących wniosków.
"Temperatura blokowania zimnego filtra
Temperatura ta charakteryzuje krytyczną temperaturę filtrowalności, określoną
przez czas przepływu paliwa w określonych warunkach (PN-EN 116-2001). W eksploatacji
temperatura blokowania filtra określa graniczną temperaturę, przy której nie występują
problemy ze smarowaniem silnika."
"Temperatura w której krystalizuje się parafina to właśnie jest temperatura blokady filtra, albo jedna do drugiej jest zbliżona. Przecież to właśnie parafina blokuje filtr."
ABSOLUTNIE NIE!!
I nawet nie są do siebie zbliżone,bo różnica może wynieść nawet 20 stopni
Przynajmniej jeśli idzie o zimowe paliwo,nie pamietam jak jest latem,musiałbym trochę pogrzebać,żeby sprawdzić,ale latem problem nie istnieje,więc to i tak nie ma żadnego znaczenia
Usuń"Temperatura mętnienia (CP) określa nam temperaturę, przy której paliwo zaczyna mętnieć.
UsuńPo jej przekroczeniu rozpoczyna się proces wydzielania pierwszych drobnych kryształków parafin, które zaczynają się ze sobą łączyć powodując charakterystyczny mleczny kolor paliwa i rozpoczyna się proces zapychania filtra paliwowego prowadzącego do unieruchomienia silnika Diesla.
No dobrze, ale ktoś odpowie, że przecież sprzedawca zapewnił go, że to zimowe paliwo i „wytrzyma” do minus 22 stop. C. bo tak jest oznaczona temperatura zablokowania zimnego filtra CFPP w ateście a poza tym w normie na olej napędowy EN590 nie ma ani słowa o temperaturze mętnienia.
Oczywiście sprzedawca będzie miał racje, ale można sobie wyobrazić następujący scenariusz: Rafineria produkuje olej napędowy parametrach oleju tzw. przejściowego, (którego CFPP> -20stop C. i nie spełnia normy paliwa zimowego) następnie dodaje do niego depresator, dzięki, któremu obniżona zostaje CFPP do temperatury odpowiadającej parametrom zimowym np. -20stop. C, ale niestety temperatura mętnienia CP pozostaje niezmienionym na poziomie np. -6 stop C.
Po takiej operacji CFPP (temperatura zablokowania zimnego filtra) oznaczone w ateście odpowiada normie, ale niedostateczna temperatura mętnienia CP powoduje, że faktyczna mrozoodporność paliwa lokuje się powyżej minus 21stop. C i tym samym takie paliwo jest mniej odporne na działanie niskich temperatur niż wynika to z dokumentów."
"Temperaturę blokady zimnego filtra CFPP można obniżyć stosując odpowiedni dodatek do paliwa – depresator
Temperatury mętnienia CP, nie można poprawić poprzez dodanie depresatora! Jest ona parametrem, który zostaje ustalony podczas produkcji oleju napędowego w Rafinerii.
CFPP podany na ateście nie oznacza, wartości granicznej mrozoodporności oleju napędowego (zamiast minus 20stop C. może ona wynosić np. minus 18stop C)
To oznacza, że temperatura w jakiej silnik Diesla może pracować określa się między temperaturą mętnienia a temperaturą blokady zimnego filtra.
Ostatni najważniejszy wniosek: Jeżeli olej napędowy został poddany działaniu depesatora przez Producenta a świadczyć o tym może różnica większa niż 10stop. C pomiędzy temperaturą mętnienia (CP) i blokady zimnego filtra (CFPP) to dodanie przez kierowcę do takiego oleju napędowego środka depresującego np. SKYYD nie poprawi już jego mrozoodporności."
"Kończąc ten przydługi wpis chciałbym zaznaczyć z całą mocą, że opisana powyżej sytuacja jest czysto hipotetyczna i jestem głęboko przekonany, że renomowane Rafinerie dokładają wszelkich starań, aby produkowany przez nie Olej Napędowy o specyfikacji zimowej był komponowany według najlepszych wzorców, które spełniają zarówno ich Normy Zakładowe jaki i Normę EN590"
Jak widzisz autor mówi o renomowanych stacjach w podsumowaniu a nie o ruskim paliwie o którym my rozmawiamy. Jak sama logika wskazuje parametry jego mogą być co najmniej niedostateczne. Co już "z samego wyglądu" by potwierdzały próbki z różnych stacji.
"Jak widzisz autor mówi o renomowanych stacjach w podsumowaniu a nie o ruskim paliwie o którym my rozmawiamy. Jak sama logika wskazuje parametry jego mogą być co najmniej niedostateczne. Co już "z samego wyglądu" by potwierdzały próbki z różnych stacji."
UsuńOCZYWIŚCIE,ŻE TAK.
Przecież sam o tym wspomniałem gdy pisałem:
"Powtarzam raz jeszcze,przy normalnym paliwie biały kolor NIE JEST NEGATYWNYM A NORMALNYM objawem i nie należy wyciagac z tego żadnych daleko idących wniosków."
Zwróć uwagę na fragment PRZY NORMALNYM PALIWIE.Normalnym,znaczy spełniającym normy z renomowanego koncernu,nie mówiłem o ruskiej ropie a nawet wyżej wspomniałem:
"Nie wiem,jak u ruskich."
To było pierwsze moje zdanie w tym temacie.Nie wiem jakie są u ruskich normy,a jak są to jak są rygorystyczne i jak przestrzegane(czy ktos w ogóle sprawdza jakośc na stacjach? Powinni mieć coś takiego).
Tak więc wcale się specjalnie nie różnimy w opiniach.
Więc chyba doszliśmy do konsensusu żeby jednak lepiej zimą lać te klarowne paliwo, lub ewentualnie jak najmniej mętne..
UsuńZasadniczo masz rację,z tym,że jak najmniej mętne.Choc jak mówię,ja lałem mętne jak cholera z renomowanego koncernu i nie było problemu,natomiast KLAROWNEJ ropy w zimie,nigdy w życiu na oczy nie widziałem(chyba,że na dworze przez całą zimę było by np. -10).Przy temperaturach rzędu -12 lub -15 do -30 NIE MA czegos takiego jak klarowna(w znaczeniu czysta,i nie podbarwiona na biało ropa).
UsuńTo,że nie jest taka gdy ja wlewasz to zasługa tego,że w zbiornikach jest wysoka temperatura.
Np. zdarzało mi sie widziec odczyty na sterownikach Site Sentinel II firmy Petro Vend czy Veeder Root odczyty temperatury na poziomie plus 4 stopni przy minus 20 na dworze.Zbiorniki sa pod ziemią a ta izoluje.No chyba,że kompletnie ropa jest do d...
Oczywiście,jak w baku paliwa jest mało to łatwiej mętnieje niż gdy jest go więcej i sam zbiornik też coś tam izoluje.Najbardziej podatna jest ropa gdy ma bezpośrednią styczność z niską temperaturą,np.jak stacja nie jest całodobowa to w przeziernikach dystrybutorów po nocy jest biała.
UsuńPrzydałaby się też próbka z 2 stacji.
OdpowiedzUsuńdruga to to samo co tzrecia byłem świadkiem jak pierw cysterna hmm za duo powiedziane tankowóz :):):): napełnił zbiorniki na 3 po czym pojechał na drugą i zrobił to samo :)
UsuńJeśli ktoś jednak nie stacji,może lać tzw. Diesel depresser,czyli taki dodatek do paliwa powodujący wieksza odporność na mrozy,z tym,że raczej nie powinno się,a niektórzy twierdzą,że nawet nie wolno-go stosować do samochodów posiadających instalację do podgrzewania paliwa.
OdpowiedzUsuńRobienie próby mrozu teraz trochę sie mija z celem-bo Ruscy mogą mieć inne zasady to raz,albo jeszcze nie wyprzedali starych to dwa i moga jeszcze nie mieć zimowej ropy a autor pewnie nawet nie spytał.To troche jakbym ja w czerwcu wstawił do zamrażarki ropę i powiedział,że do kitu,bo zamarzła przy minus 30.
OdpowiedzUsuńWłaściwie masz rację ale zobacz sam - na Lukoil mają już ropę odporną na niskie temperatury, to dobrze świadczy o jakości paliwa i polityce firmy, no i mamy właśnie czas wprowadzania zimowego.
UsuńAutora testów poproszę o podanie temperatury w zamrażarce a innych chętnych do przeprowadzenia własnych testów :)
Zależy jak im wyszło z zapasami.Jak w Polsce sobie zamówisz np. 29.10.2012 30 tyś.litrów to logicznym jest,że (chyba,że masz dużą stację w dobrym miejscu albo popyt jak u Ruskich)nie sprzedasz całości w dwa dni.
UsuńA zatem może się zdarzyć,że będziesz miał przejściową jeszcze i 15 listopada.
Nie żeby to coś zmieniało,nawet przy obecnych cyrkach z klimatem prawdopodobieństwo,że np. jutro będzie -15 stopni na dworze jest niewielkie.
Inna sprawa,że niektóre koncerny już w połowie października potrafią dawać paliwo zimowe,właśnie na taką ewentualność.
Ale jak na próbe mrozu próbki wyglądają nieźle,nawet specjalnie nie zmętniały,albo kolega ma w zamrażarce -10 maksimum :-)
OdpowiedzUsuńna trzeciej ostatnio była do -13 także raczej teraz nie wrócili do letniej.
OdpowiedzUsuńU nas (Gołdap - Gusiew) Ros&Neft bo tylko tam tankuje maja jeszcze letnia do -6 ok. I znowu podrozala 30,95 !! a co bedzie za cena jak wprowadza zimowa? chyba ze juz teraz cene podnosza i taka zostanie...
OdpowiedzUsuńArtur
Najświeższe info: http://www.olsztyn.ic.gov.pl/index.php?idz=akt&id_akt=782
OdpowiedzUsuńTak się wozi!!!
A dlaczego taka niska kara za prawie 200pakietów. My dostajemy za pakiet 450zł na zielonym pasie. O co tu chodzi?
widac ze sie nie pier... w szczegolne ukrywanie towaru :D swoje przewiozl wiec teraz moze sobie zyc ;P
UsuńGłówny Urząd Ceł postanowił przeprowadzić ankietę wśród celników na temat łapówkarstwa.
OdpowiedzUsuńJedno z pytań zadawanych przez komisję brzmiało:
"Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić BMW?"
Celnik na polsko-niemieckiej granicy odpowiada:
- Dwa, trzy miesiące.
Celnik na polsko-czeskiej granicy:
- No, z pół roku.
Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu:
- Dwa, trzy lata.
Komisja zadziwiona:
- Tak długo?
Celnik ze "ściany wschodniej":
- Chłopaki, nie przesadzajcie, BMW to w końcu duża firma...
Nie żdziwiłbym się jakby olej napędowy pochodził z Gdańska (kuriozum, ale przy eksporcie większość podatków odpada). Rosjanie nie posiadają w obwodzie rafinerii i z tego co się orientuje nie mają połączeń rurociągowych z sąsiadami, przez co transport z Białorusi niezbyt się opłaca. Rafineria w Gdańsku pod bokiem+dogodne połączenie wodne oraz kolejowe, nie duzo dalej rafineria w Możejkach na Litwie z (terminal naftowy w Butyndze). Ewentualnie mogą ciągnąć z macieży via Petersburg. Przemawiałby za tym fakt posiadania w sprzedaży 92 oktanowego paliwa, które nie jest oferowane w EU i chyba nie jest wytwarzana w naszych rafineriach. Ale ropa dajmy z Łukoila (kolor) kto wie?
OdpowiedzUsuńW zeszłym roku-zimą porównywałem ropę z Lukoilu z ropą BP Ultimate zlałem je do słoiczka i zostawiłem na noc na mrozie. Było koło -25. Bałem się ruskiego paliwa a okazało się że BP jest nawet bardziej mętna czyli parafina bardziej się wytrącała. Dodam jeszcze że w tym samym czasie najtańsze stacje na Berlince były pozamykane podobno z powodu tego że zamarzło tam paliwo. Miałem też w bańce w garażu 10l z tych stacji i kiedy chciałem je wlać wyglądało jak galaretka...
OdpowiedzUsuńPodobno na stacje Lukoila trafia także ropa - "solarka" z Floty Bałtyckiej. To taki lewy biznes tutejszych generałów. Ropa z floty jest "wzbogacana" o specyficzne substancje smarne, które rzekomo sa mordercze dla filtrów samochodów osobowych.
OdpowiedzUsuńto może byc prawdą, po 5tyś km wymieniłem filtr paliwa i nie uwierzycie co w nim zobaczyłem ( paliwo prosto z lukoila) filtr od góry był cały zardzewiały - jak to możliwe niecały miesiąc temy wymieniany i już zardzewiały ździwiło mnie to bardzo :/
Usuńna lukoilu jeżdże dopiero od niecałego miesiąca.
Usuńwniosek prosty...
OdpowiedzUsuńtrzeba po paliwo jezdzic w glab obowdu,tam gdzie ruscy tankuja swoje mercedesy 600, bmw x5,jaguary,bentleye i inne wynalazki dla bogatych.
jesli tam by byl syf na stacji,to odrazu stacyjny zostalby wywieziony na syberie.
jescze prostszy jest taki ze kto ma mesia 600,BmW czy jaguara to nie leje paliwa za 30 rubli tylko za 32,50 i pierdoli taki syf z grzechotek czy nowosełowa .A nam polakom zalezy na cenie bo o jakości to to raczej mozemy zapomnieć
UsuńTo gdzie jest takie super paliwo? Tak się już od dawna zastanawiam gdzie ruskie tankują.
Usuńna stacjach benzynowych w głębi obwodu...
Usuńjak jest z ropą nie mam pojęcia bo tankuję benzynę z tego co za starych czasów kolejkowych na barierkach zasłyszałem na 100 ropy 5 benzyny podobno się lej i nawet przy -30 nie zamarza
OdpowiedzUsuń"zasłyszałem na 100 ropy 5 benzyny podobno się lej i nawet przy -30 nie zamarza"
UsuńTo akurat MOIM ZDANIEM prawda.Sam tak robiłem w starym dieslu.A ostatni taki przypadek widziałem rok temu.Babka,która znałem z widzenia na stacji benzynowej zalała do diesla 10 litrów benzyny(stałem na stanowisku obok).Uzupełnili 40 litrami oleju napędowego i bak był pełen(to jakaś kilkuletnia Corsa czy Fiesta była-kobiety lubią małe autka.
Pytałem potem i tak jak sie spodziewałem-nie było żadnej różnicy.Osobiście uważam,że ryzyko uszkodzenia silnika przy zalaniu np. 5 litrów benzyny na pełen baniak ropy jest minimalne,ale TO TYLKO MOJA PRYWATNA OPINIA-nikomu nie doradzam i nie zalecam takiego mieszania,choc uważam,że taka ilość nie powinna po rozbełtaniu sie w baku cokolwiek uszkodzić
czlowieku przy rotacyjnej pompie wszystko jest samarowane ropa, tolerancja tam jest pasowania co do jednego mikrona, na dłużą metę to śmierć dla tłokorozdzielacza i pompy łopatkowej wstępnej !
Usuńoiuytrew
UsuńA jak fajnie pompy wtryskowe potem się zacierają łooooh :D Po takiej mieszance ...
OdpowiedzUsuńDziś tankowałem na drugiej stacji na berlince (po 30,70) i na pytanie czy to już jest ropa zimowa usłyszałem odpowiedź, że to jakaś przejściówka do -19 stopni. Ale czy pani z obsługi mówiła prawdę to nie wiadomo.
OdpowiedzUsuńNie wiadomo czy kłamała-mogła.Natomiast wg mnie to co mówi jest bardzo prawdopodobne a nawet logiczne.Zimowej można się już spodziewać w nowych dostawach,ale przejściówka tez się jeszcze zdarza.Moga miec tez zapasy z poprzedniej dostawy zamówionej jakis czas temu i jeszcze nie zużytej.Generalnie przy temperaturach góra - 5 czy nawet jak ostatnie przymrozki i tak nie będzie można tego stwierdzić.Nie musisz sie zatem niczym przejmować,nawet jak nie wlałes zimowej,za wcześnie na negatywne skutki takiej decyzji.
UsuńZimą podczas dużych mrozów zatankowałem "polskie paliwo" na stacji w PEKAESIE w Lidzbarku Warmińskim.. przy -20 zamarzło w baku. Od tamtej pory tankuję te ruskie z Lukoilu i nie mam problemów, zobaczę jeszcze jak będzie podczas tej zimy.
OdpowiedzUsuńWie ktoś gdzie zatankuje gaz na przejściu Bezledy-Bagrationowsk? i jaka jest cena?
OdpowiedzUsuńz góry dziękuję.
Cały czas prosto za Bagrationowskiem na Lukoilu. Cena chyba 18,70 ostatnio była.
Usuń19
UsuńGdzie na Bezledach można kupić tańsze paliwo? Byłem tylko na Lukoilu zaraz po przejściem po prawej stronie, ale tam litr ON kosztuje aż 31,30. Czy w pobliżu są jakieś tańsze stacje?
OdpowiedzUsuńJedziesz prosto za Bagrationowsk i za miasteczkiem tuż przed drugim Lukoilem jest stacja z tańszym paliwem ale nie wiem jak z jakością. Ja tam nie tankuję a i inni też jakoś nie oblegają tej stacji.
OdpowiedzUsuńCzyli od granicy cały czas prosto główną drogą?
UsuńJak pojedzesz w dzien do miasteczka,to murowane spotkanie z GAI-ą...
UsuńTak cały czas prosto. Nie taki GAI straszny jak go malują...;)
Usuńbylem w Bagriatonowsku kilka razy w centrum,zostawiałem samochód na ok godzinę,nikt sie nie czepiał,mam pozwolenie więc mam prawo być,mały ruch graniczny na tym chyba polega,5 kilometrów jest dla wizowców,jeżeli sie mylę to kiedys poczuję;-)
Usuńa ten GAI to co robi? gwalci czy co?
Usuńale ze niby GAI co robi w dzien?
Usuńpo to sie ma MRG albo wize aby moc sie przemieszczac
a jest tam gaz?
OdpowiedzUsuńwitam na jakiej stacji w Grzechotkach według was jest najlepsza jakosciowo ropa???
OdpowiedzUsuńa więc tak:
OdpowiedzUsuńnajlepiej do każdego tankowania dolewać dafa tj srodek zapobiegający wytącaniu parafiny stosowany głównie w tirach wystaczy 50ml na cały bak. ropa na 2 i 3 jest tka sama ten sam dostawca nie widziałem co jest na pierwszej
Chcecie usłyszeć dowcip???
OdpowiedzUsuńNie chcecie ,ale wam i tak powiem,bo to-przynajmniej dla was,choć nie dla mnie ważne.
Otóż informuje was,że na ruskim rynku mówi sie o możliwym deficycie na rynku paliw.
Może uproszczę-MOŻLIWE są BRAKI PALIW na stacjach benzynowych.
A co za tym idzie wzrost cen.
Już wyjasniam skąd to wszystko.Od 1 stycznia 2013r. wchodzi zakaz sprzedaży paliwa spełniającego normy EURO-2(zakazany będzie obrót tym paliwem).
Chodzi tu głównie o tę benzynę 92 tzw. АИ-92.
To samo będzie z paliwami klasy Euro 3-od 1 stycznia 2015 i Euro 4 od 1 stycznia 2016.
"
Таким образом, запрет на «Евро-2» с 1 января следующего года может привести к резкому дефициту соответствующего требованиям топлива в стране, считает представитель Минфина"
Ciekawe jest zwłaszcza to:
"Напомним, что в настоящее время в России экологический стандарт «Евро-2» действует лишь для бензина марки АИ-92 и дизельного топлива"
Dotyczy też "dizelnogo topliwa" czyli diesla.
Ruscy stwierdzają też,że Europa od dawna bo od 1999r przeszła na Euro 3 a teraz obowiązuje już Euro 5
"в настоящее время в ЕС действует стандарт «Евро-5». "
Zaznaczam,że piszę MOŻLIWE a nie PEWNE,albowiem wg Rosjan
"На калининградских автозаправках продавцы в большинстве своём заявляют о реализации топлива класса «Евро-4»."
czyli-"na kaliningradzkich stacjach sprzedawcy w większości deklarują o realizacji tych postanowień dotyczących paliwa-klasy Euro 4"
czyli,że niby ich to nie dotyczy.Może się więc nic nie wydarzyć,ale uważać trzeba. :-)
ok rosyjskiego nie znam a mógłbyś wyjaśnić o co w tym wszystkim chodzi...pzdr
UsuńO to,że ich Minister Finansów stwierdził,że mogą wystapić niedobory(właściwie powiedział deficyt) na rynku paliw w Rosji w związku z przejsciem na lepsze normy jakościowe,które paliwo w UE już dawno spełnia.Chodzi o standart Euro 2 który ma zostać podwyższony do normy Euro 3.
UsuńA Euro 2 wg niego spełnia ta najtańsza benzyna i olej napędowy.O benzynie 95 nic nie mówią,pewnie ona ma lepsze normy jakościowe.Nie wiem tylko czy zamierzają tylko jakoś próbowac dopasowac parametry (właściciele stacji w obwodzie twierdzą,że paliwa spełniają normy nawet wyższe niż te na jakie mają przejść)czy skasują 92 w ogóle.
gdzie zatankuje gaz na przejściu w bezledach?
OdpowiedzUsuńŁukoil.
Usuńod granicy prosto prosto prosto aż do stacji lukoil za miastem, na pierwszej nie ma
UsuńNo właśnie nie kazała ściągać, może chciała sobie tylko na cycki popatrzeć :) może to taki jej fetysz :D
UsuńNie wiem jak celniczki ale jedna wopistka to wygląda na niezłą maszyne w ...
UsuńWitam
OdpowiedzUsuńCzy czesto sa kontrole osobiste?Jak ona wyglada i w jakich okolicznosciach??
ja miałam już dwie osobiste. Babka zaprowadziła mnie do budki, zasłoniła okna i kazała ściągnąć bluzkę aż do stanika :) a że mam duży biust to kazała mi się z powrotem ubrać (sytuacja za każdym razem taka sama) - dobrze, dobrze, niech się Pani ubierze :D
UsuńP.S. Ciekawe czy celnik kazałby mi tak szybko zakładać to zdjęłam... ha, ha, ha.... :D
Zapomniałam dodać że jeżdżę od lipca tego roku.
UsuńHe, a spodni/spódnicy nie kazała ściągać?
UsuńJa mialem raz osobista ot tak, jedyne co zbulwersowalo celnika to noz przy pasku, a za drugim razem bylem podejrzany o ukrycie chyba ze dwudziestu pakietow pod polarem, ale jedyne co znalazl to... duzy brzuch:P
Usuńno właśnie u mnie było podobnie, widok zawiedzionego celnika... bezcenny :) No ale cóż, jak to mówią, żadna praca nie hańbi, jak chcą sobie pozaglądać tu i ówdzie niech zaglądają... tylko kto im potem wyleczy kompleksy :D Pozdrawiam
UsuńA protokół wypisał? Jeśli nie to złoż skarge, więcej cię nie rozbierze na pasie.
Usuńwitam
OdpowiedzUsuńna jakiej z 3trzech stacji na grzechotkach jest najlepsza jakosciowo ropa????
Dzisiaj tankowałem za Bagratinowskiem na Surgucie ON za 30,75 a więc cena lepsza niż na Lukoilu (31,30). Ktoś ma może jakieś doswiadczenia z paliwem z tej stacji? Czy jest to ta sama sieć co SurgutOil za Grzechotkami? Tylko, że tu płaci się przed a na Grzechotkach chyba po tankowaniu.
OdpowiedzUsuńA gdzie jest ta stacja???
UsuńNa wylocie z miasta po lewej stronie. Od granicy caly czas prosto glowna droga.
UsuńA ta stacja na patelni,jak ona sie nazywa???
UsuńWczoraj mialem okazje zauwazyc, ze ten wpis robi furore;) Na rosyjskim przejsciu w Grzechotkach jeden koles tlumaczyl drugiemu roznice miedzy ropa z poszczegolnych stacji na podstawie zdjec tu zamieszczonych:) Pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńA prawda jest taka, że ropa z poszczególnych stacji (w/w wymienionych) dla każdego, kto tankuje tam gdzie tankuje jest dobra. Ten co tankuje na I-szym CPN uważa że właśnie ta ropa jest najlepsza, inny, który "zasila" siebie i innych, obstaje za ropą na II-ej stacji, ja tankuję na Neftegaz i również uważam że ta ropa jest dobra, więc nie wiem po co komu takie eksperymenty z zamrażalnika. Czyżby temu co wystawił te fotki jakiś rosyjski "bonzo" płacił za reklamę???? Na pewno nie a chłopak sobie trudu zadał tylko... No mnie by się nie chciało bawić w domowe laboratorium, ale ok, nie czepiam się tylko mówię co myślę. "Nikt mnie nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne" :D Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńTrcohę sobie zły okres wybrał chłopak na badanie.
UsuńZałóżmy,że ja będę miał słoik ropy letniej dobrej jakości,a on słoik zimowej kiepskiej jakości.Moja zamarznie a jego nie i na tej podstawie on powie,że to moja jest do dupy :-)
A śmiało mogło tak być,co prawda akurat nie letnia,ale w słoikach może być zimowa z Łukoila i przejściowa z innych.
Chłopak dobrze kombinował-tylko zapomniał,że jak się robi konkurs czy zawody to każdy uczestnik powinien reprezentować podobny poziom.
W sporcie też trampkarze nie grają w jednej lidze z ekstraklasą,tylko z drużynami w podobnej grupie wiekowej.
Tra
Ale masz problem, ja tankuje na pierwszej stacji ale jezeli mam mi sie zrobic cos takiego w baku jak w tym słoiku to chce o tym wiedziec, ja dzis wsadzilem ON ktory tankowalem w niedziele, proba jest przy - 25 stopniach, jutro wrzuce fote słoika z ropą, możliwe ze maja jakas przejsciową, zobaczymy co z tego wyniknie. fajnie ze zrobiles ten test z 3 próbkami.
UsuńFajny to ten test byłby jakby go zrobił np. 5 stycznia.
UsuńWtedy byłoby wiadomo,że wszyscy maja zimową i niech sie wtedy rozstrzygnie.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kazali-im-walczyc-tylko-z-plotkami-bo-liczy-sie-statystka,287432.html ciekawy program wczoraj w tv był
OdpowiedzUsuńłooo :D jestesmy mafia haha :D
Usuńa i dodam nas jebia jak mlodych a TIR-y jezdza . mafijna organizacja ;)
UsuńPewnie nasz naczelnik mysli tak samo. patologia po prostu. Ale dzieki temu zieloni lezą do czarnych.jak np totolotek, przeciez za zielonego to jebal te samochdy jak walniety, zeby tylko do czarnucha sie dostac. dzisiaj pojebanie mu nie minelo, pewnie teraz dostaje ladna kase od znaleznego.
UsuńPewnie nasz naczelnik mysli tak samo. patologia po prostu. Ale dzieki temu zieloni lezą do czarnych.jak np totolotek, przeciez za zielonego to jebal te samochdy jak walniety, zeby tylko do czarnucha sie dostac. dzisiaj pojebanie mu nie minelo, pewnie teraz dostaje ladna kase od znaleznego.
UsuńTotolotka można by było zagiąc;) jego pies jest już na emeryturze;) z jakiej racji niucha autka? do obrońców praw zwierząt, pies na emeryturze na etacie?
UsuńZ tego samego powodu tylu emerytów jeździ do Rosji - głodowe świadczenia. Renta starcza? Przeważnie nie :)
Usuńtak samo jest z benzyną część osób mówi ze 95-ka to to samo co 92-ka i jak jest do końca tego nie wie nikt .Na Lukoilu 92-5 Ekto jest niby z najwyzszej półki na berlince na dystrybutorach jest napisane ze Ekto 92 jest II klasy ,więc co lac ? Dużo osób twierdzi ze te 92 ki sa ok ,a ja smiem twierdzić ze róznice sa ,W Pepsi [pierwsza na berlince ] jest bena biała jak z kranu [ zalatuje rozpuszczalnikiem ] na ostatnim troche trąci zółcia ,natomiast na Lulu jest zólta na maxa :D w 90% handlarze leja 92 a co do końca jest w tych stacjach ?
OdpowiedzUsuńTutaj jest ładnie wytlumaczone ze 95 ekto to zło http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=139&t=118743
OdpowiedzUsuńWitam,
OdpowiedzUsuńmógłby ktoś poraczyć informacją, jak to jest z zagazowanymi silnikami? Zamierzam jeździć na własny użytek i zastanawiam się czy nie ma problemów z butlą w bagażniku, normalnie tankuję do pełna to i to?
Pozdrawiam
Tak,nie ma problemu.
UsuńNormalnie tankujesz LPG, czasem celnik zapyta ile gazu wwozisz do UE. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba gdzieś słyszałem, że lepiej jest przekraczać granicę RP na benzynie, gdyż na LPG celnicy mogą się czepiać benzyny w baku. Nie wiem czy to moja interpretacja czy jest tak na żywo. Ja zawsze przekraczam granicę na benzynie.
UsuńNikt Ci nie broni jeździć po gaz z pełnym bakiem celnicy jak zechcą to będą się i tak czepiać. Nawet kiedy pojedziesz z pełnym bakiem i butlą a w Rosji nic nie kupisz.
Usuńa skad oni wiedza czy jedziesz na gazie czy na benzynie?
UsuńWitam,czy na bezcłowym lub na budach mają tytoń?Ktoś widział?Jaka cena/za 50 g?
OdpowiedzUsuńtego dobra nie stwierdziłem, jest tytoń w Polsce w niektórych sklepach, tani bo bez akcyzy ale zdrowy bo bez saletry, tylko trzeba samemu go sobie poszatkować :)
Usuńczy jak przekrocze 90 wjazdow na 180 dni groza jakies mandaty bo nie pamietam ile razy juz bylem za pozno sie skapowalem ze trzeba liczyc,czy poprostu mnie przez granice nie wpuscza??,czy wpuczsza i jak bede wyjezdzal dostane mandat czy cos??...
OdpowiedzUsuńProsze o odp z gory dzieki
Ja mam już 110 wjazdów i jeszcze nikt na granicy nie zwrócił na to uwagi. Zdarzyło mi się trafić na migracyjną ale nie liczyli pieczątek tylko sprawdzali wizy.
OdpowiedzUsuńTo ostro śmigasz ;p
UsuńNiedługo 200.000 wyświetleń. Gratulacje :).
OdpowiedzUsuńDzięki, to się nazywa dobre wypozycjonowanie strony :)
UsuńA dziewczyny drogie sa?
OdpowiedzUsuńZ tego co jeden tirowiec opowiadal to na drodze biora ok2000 rubli za zabawe. nie wiem jak w bajzlach.
Usuń200zł?! To u nas na drodze 4 razy taniej...
UsuńA dziewczyny drogie sa?
OdpowiedzUsuńŻona najdroższa :P
UsuńLeczenie aids też nie tanie
UsuńNo co ty??
UsuńPrzecież jest promocja,numerek 200 złotych,HIV gratis.
AHA dzieki za odp.Mnie tez migracyjna zatrzymala tak jak mowisz paszport,dali jakis papier do podpisu i puscili z koleji za mna innego czlowieka spisali i kazali sobie zaplacic 1000rubli sam nie wiedzial za co...
OdpowiedzUsuńKtoś kupował może rum na Rosji lub bezcłowym??? Sam nigdy się nie rozglądałem a ktoś chciał żeby mu przywieść. Jak objętość do ceny?
OdpowiedzUsuńCo do rumu to polecam CAPTAIN MORGAN jednakże kosztuje on ok. 14 jurasów i tak średnio się opłaca... w reichu kosztuje on 12;D
Usuńno więc tankowałem w niedziele na pierwszej, dzis wsadziłem do lodówki -25 stopni kolo 13 godziny 10 min temu wyjąłem z zamrażarki no i wygląda to tak http://pokazywarka.pl/34s6ay/ mam nadzieje ze to jeszcze nie jest zimowa, pod koniec miesiąca powtórzę,
OdpowiedzUsuńhttp://www.tvn24.pl/kazali-im-walczyc-tylko-z-plotkami-bo-liczy-sie-statystka,287432,s.html
OdpowiedzUsuńbrak słów ...
http://wirtualnapolonia.com/2012/11/10/protestowac-moga-wybrani-abw-inwigiluje-organizatorow-marszu-niepodleglosci/
OdpowiedzUsuńWłaśnie myślałem o tym, że nie doszły mnie słuchy o aresztowaniach groźnych wywrotowców i faszystów zaglądam do komentarzy a tu link od TAMU. A jednak :)
Usuńczuj czuj czuwaj ;)
UsuńPS.Mam dla was dobra wiadomość.Otóż Ruscy chcą zautomatyzować to czego tak nienawidzicie.
OdpowiedzUsuńMają zautomatyzować wypełnianie kart migracyjnych.
NIE BĘDZIECIE MUSIELI RĘCZNIE WYPISYWAĆ!
"данные для заполнения миграционной карты будут считываться с загранпаспорта"
czyli
"Dane potrzebne do zapełnienia karty migracyjnej będą z czytywane z zagranpaszportu"
(Ruscy tak nazywają to co u nas jest paszportem,bo u nich są dwa rodzaje-zagraniczny i wewnętrzny)
Eksperyment ma byc prowadzony :"В середине ноября" czyli "w połowie listopada"
Eksperyment dotyczy lotniska Chrabrowo a także:
"а также на погранпереходах Мамоново-II — Гжехотки и Багратионовск — Безледы. Новое оборудование там заработает с 14-15 ноября"
"a także przejść granicznych Mamonowo II-Grzechotki i Bagrationowsk-Bezledy." I to wszystko ma sie rozpocząć z dniem 15-15 listopada.
Czyżby koniec stresów z wypelnianiem durnych deklaracji i rpszeniem innych w kolejce żeby pomogli?
podaj zrodlo informacji
Usuńpodaj zrodlo informacji
UsuńNo co za niedowiarek.Pewnie sobie zmyśliłem.
UsuńŹródłem są kaliningradzkie portale internetowe i media np. "Rossijskaja Gazieta"
Mam ci podać konkretne linki do nich,czy sam weźmiesz cytaty które podałem,wkleisz w wyszukiwarkę Google,żeby ci wyskoczyły?
Tu masz jeden link:
http://www.rg.ru/2012/09/28/reg-szfo/karty-anons.html
Tu masz drugi znaleziony na szybko:
UsuńMasz nawet poniżej w tytule:"wjeżdżających w region innostrańców czyli obcokrajowców uwolnią od wypełniania migracyjnych kart odręcznie".
"http://kaliningrad.ru/news/item/23596-vezzhayushhih-v-region-inostrancev-osvobodyat-ot-zapolneniya-migracionnyh-kart-vruchnuyu"
tylko czemu ja muszę odwalać robotę za tych co im sie "kopiuj i wklej" nie chce zrobić,sami byście w 30 sekund to znaleźli.
"Об этом заявил сегодня начальник Пограничного управления ФСБ России по Калининградской области Олег Луцких. По словам руководителя калининградского пограничного управления, эксперимент ФМС России по внедрению автоматизированной системы заполнения и выдачи миграционных карт в кабине паспортного контроля уже реализуется в московских аэропортах."
UsuńTu jest mowa o tym,że poinformował o tym szef kaliningradzkich służb granicznych generał Oleg Łuckich
(tak,to ten sam nasz ulubiony generał co zarządził operację "Odkryte Wrota"-taką miała oficjalną nazwę,kiedy Ruscy zrobili na granicy "prawie" Shengen.Podnieśli szlabany i kto chciał to jechał lądując w korku po polskiej stronie,po czym darł mordę na naszych pograniczników,że to przez nich te problemy)
Ale do tematu.Dodał jeszcze,że eksperyment dotyczący zapełnienia kart migracyjnych i cały ten automatyczny system juz funkcjonuje na moskiewskich lotniskach(Kaliningrad jest drugim miejscem w całej Rosji,gdzie ten system ma działać).
Ciekawostką jest fakt,że działać ma na razie tylko w Chrabrowie i na granicy z Polską.
O Litwie nie ma ani słowa.Nie lubią ich? A może Litwa nie musi wypisywać tych świstków?
Faktem jest,że byłby to krok w dobra stronę,bo założę się,że co poniektórych strasznie to wkur....
Na początku może być rozgardiasz. Jak będzie wydruk, który na powrocie będzie się zostawiało, to nie usprawni odprawy. Chyba szybsze było walnięcie dwóch pieczątek i oderwanie blankietu wjazdowego. Gdyby wszystko rozgrywało się w systemie to ok.
UsuńJa tam nie zauważam anonimowych wpisów nie mam z tym problemu.
Witam. Mam pytanie, czy jest jakiś kłopot z przejazdem przez granicę w momencie gdy będę jechał samochodem nie zarejestrowanym na siebie? Czy muszę mieć umowę kupna, i czy jak będę ją miał przy sobie to nikt się nie będzie czepiał o to że jadę nieprzerejestrowanym samochodem? Proszę o odpowiedz i z góry Dziękuję
OdpowiedzUsuńTo juz robi sie nudne ! ile razy mozna powtarzac, pisac ... jak tak dalej bedzie, to chyba trzeba bedzie zrezygnowac z tego bloga :(
Usuńbo bloga czytaja tez debile,ktore nie rozumieja slowa pisanego...
UsuńTeż często mam ochotę rzucić bloga :)
Usuńuzytkownik anonimowy dokonujacy swojego wpisu 11 listopada godz 8:53 udowodnil nam swoja teze ,, bloga czytaja tez debile, ktore nie rozumieja slowa pisanego" nie zrozumial pytania zadanego przez anonimowy 10 listopada godz 22:16 i wypowiedzial sie nie na temat tym samym potwierdzil swoja teze, dal swoim wpisem dowod na to ze przynajmniej jeden debil czyta tego bloga tego bloga
UsuńZa duzo go ludzi odwiedza:)Niedlugo bedzie ze jak odpalisz bloga wyskoczy milion reklam..pozucisz jezdzenie na granice i bedziesz pisal o dupie maryni :)
OdpowiedzUsuńile czasu wczoraj kolo 20 sie czekalo w kolejce na wjazd do rosji? podobno byla kolejka na 50 aut
OdpowiedzUsuńRozmowa Żakowskiego z Sikorskim http://www.youtube.com/watch?v=PHQGpN44j08
OdpowiedzUsuńwg cviebie 50 aut to duzo? wg. dzis jadąc do Gdanska mijałem kilka aut na ruskich blachcach, ciekawe ilu z nich wybrało sie dzis na zakupy :D
OdpowiedzUsuńa to mało?
Usuń50 aut x 20 minut na zalatwienie odprawy to daje 1000minut czekania... czyli jakies 16 godzin...
komu sie chce tyle czekac w kolejce?
no a w ktorym dokladnie miejscu było te 50 aut, przed naszą odpraw straży granicznej?, czy juz po odprawie i kolo ich szlabanu z mała karteczką?
Usuńna pierwszym polskim szlabanie przed przejsciem jadac od elblaga
Usuńa czemu na prawie każdym samochodzie jest nowa naklejka PL
OdpowiedzUsuńBo nowe jest lepsze niż stare :) Widywałem też stare
UsuńPytanko do jeżdżacych na Bezledy: gdzie w Bagratinowsku można kupić węgiel i jakie ceny?
OdpowiedzUsuńPrzewoził ktoś kiedyś ryby przez granice? Co na to celnicy?
OdpowiedzUsuńRyby...hmmm jeżeli hermetycznie zamknięte to w sumie przejdzie.ale to zależy od celnika.raz wiozłam i nawet nie zauważył, raz wiozłam i musiał swój komentarz dać, następnym razem była litania;) Kolejnym jak były śledzie w wiaderku zrzędził jak ta lala, jeszcze następnym śledzie w wiaderku wylądowały w koszu
OdpowiedzUsuńRyby ...
OdpowiedzUsuńDo Polski nie wolno przywozić produktów pochodzenia zwierzęcego oraz opartych o mleko.
Ryby pod to nie podchodzą, no chyba że powyżej 25kg (o ile dobrze pamiętam).
Odsyłam do rozporządzenia dotyczącego norm przewozowych.
czyli jak kupie sobie kielbase,to mi zabiora?
OdpowiedzUsuńa ruscy cala spozywke z polski przewoza i jest ok.
Zdaje się,że klucz tkwi w stwierdzeniu "przywozić".
UsuńA oni wywożą.Nasi pewnie sie boją,że ruskie żarcie może być trefne.Zważywszy co czytałem o nim na Ruskich stronach i w komentarzach padały takie stwierdzenia jak:"mój pies naszej nie chciał nawet powąchać, a polską kiełbasę wyrwał mi z ręki" albo "kupiłem ............w markecie(Wiester albo Wiktoria) i było spleśniałe (albo zepsute)" to zapewne nie jest bezpodstawne.
Nasze mają większe prawdopodobieństwo,że są ok,a poza tym to kasa dla nas.
No tak to wygląda zer jak rusek jedzie z wędliną do siebie to naszym nic do tego, a ruski swojego pusci bo generalnie tez nie mogą w wozic (chyba?) nam jako regionowi to sie bardzo oplaca, kupuja duuuuzo, a w obwodzie bardzo marudza ze przez ten MRG u nich gospodarka sie kurcze, sprzedaż wędlin spadła w nie ktorych sklepach o 40% a turysci z obwodu kupuja u nas i sprzedaja w kaliningradzie z bagażników :)
UsuńTo w zasadzie prawda.Oni bardzo by nie chcieli naszego żarcia tam,tylko jest mały problem polegający na tym,że jesli to zrobią to jak to jeden Rusek w necie napisał "wymrzemy z głodu".
UsuńWładza próbuje temu zaradzic i tępi to jak może ale przecież celnik,pogranicznik czy nawet gubernator też nie chcą byle czego żreć.
Na razie poprzestali na pokazówkach w stylu:"gnębimy tych co sprzedają żarcie z bagażników",co jest o tyle logiczne(przynajmniej w lecie),że leżąc na słońcu mięso może się zepsuć.Mają więc pretekst.
Nie na wiele się to zdaje,bo Ruscy zastosowali plan awaryjny i przeszli do konspiracji.Zamiast stać z otwartym bagażnikiem,załatwiają wszystko na telefon i przywożą pod konkretny adres.
Generalnie ponad 50% zaopatrzenia jest od nas,w tym nie tylko przywożone ale też sprzedawane oficjalnie(co można poznać po debilnym pomyśle pisania nazw polskich produktów po angielsku np. herbatka "Minutka" nazywa się tam "Minute").
Na zamordyzm w tej kwestii naciskają ruskie sieci marketów zamiast zwiększyć jakość i zmniejszyć cenę.
Dość,że trafiłem kiedyś na komentarz jednego ruska,który napisał wprost,że jest pracownikiem rzeźni w Obwodzie Kaliningradzkiem i że większość,jeśli nie wszyscy nie jedzą jej produktów tylko kupują w Polsce.Jakość jest gorsza a ceny wyższe.Podobno nawet dwukrotnie a w necie ktoś napisał,że nawet ceny lekarstw to podobno nawet 4-krotna różnica.
I nie tylko żarcia.Hitem jest polska tzw.chemia gospodarcza a nawet pampersy.
Nasi wiedzą o tym i nie utrudniają tego ruskim.Nawet jak facet wiezie w busie 2 tony parówek.Nasi wychodzą z założenia,że to nie nasz problem-niech się po ruskiej stronie zastanawiają co z tym zrobić.
A Ruscy wyboru nie mają.Mogą tylko wpuszczać albo nie wpuszczać.Nie wpuszczą może dojść do masowych protestów a Moskwa nie ma tam takiej władzy jak sie wydaje.
Poza tym sami też muszą coś jeść.
Więc poza drobnymi pokazówkami udają ,że tego nie widzą.
Ciężko nazwać bowiem nielegalnym przemytem żarcia,bo nikt nawet nie wysila się,żeby te żarcie chować.
Ba,załadują busa po sufit jak będzie trzeba.
Ja tez nie mam nic przeciw-jednak wymagałbym dostosowania sie do polskich norm w tym względzie czyli wożenia tego żarcia w termalnych pojemnikach.
Np. u nas w Makro są nawet maszyny gdzie wrzucasz ciepły wkład a za darmo maszyna wydaje ci taki sam,tylko schłodzony do -30 stopni.Wsadzasz do kontenerka i mięso sie nie zepsuje.
Uważam,że nasi taka akcje pownii na granicy zrobić.Patrzeć czy oni to przewożą w znosnych warunkach
to niby od jutra nie wypisuje sie karteczek?
OdpowiedzUsuńJak spuszczacie paliwo do zera w passatach b4 ?? bo mi pompką spuszcza się ale w baku zostaje tak około 10-15 litrów. (pompka na wiertarkę, oraz próbowałem gruszką co zasysa i nic) nie chcę cały czas odkręcać zakrętki od zbiornika w bagażniku.
OdpowiedzUsuńOdpowie ktoś ?? z góry dzięki
OdpowiedzUsuńPoki dekla od pompy paliwa nie odkrecisz i nie zobaczysz jak Ci się wąż układa i w którym miejscu musi leżeć (najgłębszym) to sie nie dowiesz. Paska na lewar weż żeby paliwo w jednym miejscu sie zebrało.
UsuńWitam gdzie jest dobrej jakosci ON ? Przejscie graniczne Grzechotki,pojechalem na 3-cia stacje od granicy neftegaz 14.11. 30.50fu./litr-mam auto na pompowtryskach-paliwo wyłacznie dla wlasnych potrzeb,a znajomi mi polecili własnie ta stacje czy aby dobry wybor?
OdpowiedzUsuńPodczas normalnej jazdy niezauważyłem żadnej różnicy ale rano to już auto się broni (zaznaczam że auto mam kilkuletnie i nie jest to Passat ) Podobnie ma szwagier w Vectrze .Tankuje właśnie na 3 stacji . Osobiście wolałbym tankować na lukoilu ale dojazd jest tam niezaciekawy . Pozostaje albo garażowć albo przy większym spadku temperatur odwiedzać lukoil
Usuńrozmawiałem z pracownikiem stacji Lukoil, to mówił, że ten DT-5 to zimowe do -26 st.C niby (jeśli go dobrze zrozumiałem bo mówił rosyjsko-polskim), ale cena 31,30 co niektórych odstraszać może...
UsuńJak dojechać z przejścia w Grzechotkach na najbliższą stacje Lukoil(nie mam na myśli tzw.odcinka specjalnego)jaki dystans musze pokonac i czy są po trasie częste kontrole. Z góry dziekuje za wskazówki i odpowiedzi.
OdpowiedzUsuń1,5 roku tankuje skodę na pompo wtryskiwaczach na pierwszej stacji nie mam żadnych problemów.
OdpowiedzUsuńDziękuje za info,zbliża sie okres zimowy co za tym idzie spadek temperatur,warto mieć dobry on w baku,mówie tu tylko o własnych potrzebach,a pierwsza stacja jaka nosi nazwe?Cy ktoś z odwiedzajacych forum ma informacje czy juz jest on zimowy na 1 i 3 stacji za przejsciem w Grzechotkach?
OdpowiedzUsuńNa pierwszej stacji na Grzechotkach wytrąca się parafina. Sprawdzone w styczniu 2014r.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń