czwartek, 17 maja 2012

Sabotaż

Uprzejmie donoszę, że w obiegu pojawiły się banknoty 100 rublowe z nadrukowaną adnotacją:

этот банкнот зачислился как взятка через таможенника
дня   ........                       
примерно  .........           часa,
на погранпереходе MAMOHOBO II

Jest to ewidentny sabotaż skierowany przeciwko praktykom łapówkarskim wśród celników rosyjskich.
Na ile pozwala mi znajomość języka Puszkina napis tłumaczę tak:

"ten  banknot został przyjęty jako łapówka przez celnika dnia ..... około ...... godziny, na przejściu granicznym Mamonowo 2"

Może w/w celnik przynajmniej naje się wstydu płacąc tym banknotem w sklepie? 
Podobno inną formą sabotażu jest sklejanie banknotu 100 rublowego złożonego na cztery dobrym klejem aby przestał być uznawany za środek płatniczy...

Ceny paliw zaktualizowałem, na kilku stacjach zmiany.

2 komentarze:

  1. Slyszeliscie moze o passacie na grzechotkach, ktorego lupali na pasie 4h i sporo z niego wyjeli?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie na mojej zmianie :) Wczoraj, natomiast, celnik długo kręcił się koło mojego samochodziku głośno wyrażając podejrzenie, że gdzieś musiałem ukryć papierosy. Bardzo chciałem mu pomóc ale nic z tego nie wyszło. Wierzę, że z paska można dużo wyjąć, może nawet tyle ile kierowca w niego napakował, to duży wózek :)

    OdpowiedzUsuń